Předmět Teorie vzdělávání fyzice (KFY / QTEVF)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFY / QTEVF - Teorie vzdělávání fyzice, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Teorie vzdělávání ve fyzice mění své cíle ve vazbě na měnící se společnost. Základem se stává aktivní žák, který si osvojuje vědomosti a dovednosti vlastní aktivní činností.
Literatura
http://www.IUPAP.org/report.htmlČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. FENCLOVÁ, J. Teorie a metodologie didaktiky fyziky. Praha, 1980. ROSE, C. GOLL, L. Accelerate Your Learning. The Action Handbook. 1992. ISBN 0 90 5553 40 3.KOLÁŘOVÁ, R. Co má znát žák základní školy z fyziky, chemie a přírodopisu. Praha, 1999. MARTON, F. Describing and Improving Learning. New York, 1988. FENCLOVÁ, J. Didaktické myšlení a jednání učitele fyziky. Cvičení z didaktiky fyziky. Praha, 1984. Chráska, M. Didaktické testy. Paido, Brno, 1999. ISBN 8085931680.Gardner, H. Dimenze myšlení - teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.MECHLOVÁ, E., KONÍČEK, L. Fyzika ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Ostrava, 2007. GARDNER, H. Intelligence refraimed: Multiple intelligence for the 21th century. New York, 1999. MECHLOVÁ, E. Obecné problémy vzdělávání fyzice 1. Studijní opora. Ostrava, 2006. MECHLOVÁ, E. Obecné problémy vzdělávání fyzice 2. Studijní opora. Ostrava, 2006. Požadavky z fyziky pro státní maturitu. Praha, 2001. PIŠÚT, J., JURČOVÁ, DOHŇANSKÁ. Rozvíjanie tvorivosti žiakov a studentov. Bratislava, 2000. MECHLOVÁ, E. Specifické problémy vzdělávání fyzice 1. Studijní opora. Ostrava, 2006. MECHLOVÁ, E. Specifické problémy vzdělávání fyzice 2. Studijní opora. Ostrava, 2006. MAREŠ, J. Styly učení a eLearning. Ostrava, 2002. ISBN 80-7042-828-7.MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. Praha, 1998.
Požadavky
Každý doktorand zpracuje dvě vybraná témata, název si zformuluje sám a prokonzultuje s examinátorem. Tato témata budou východiskem rozpravy v rámci zkoušky z teorie vzdělávání fyzice.
Garant
prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.
Vyučující
prof. RNDr. Erika Mechlová, CSc.