Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Principy a algoritmy počítačové grafiky (KIP / 6GALP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / 6GALP - Principy a algoritmy počítačové grafiky, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

BARVA V POČÍTAČOVÉ GRAFICE1. Formalizace vnímání barev - achromatické světlo.2. Formalizace vnímání barev - barevné vjemy.RASTROVÁ GRAFIKA3. Chyba diskretizace. Základní úlohy zpracování rastrového obrazu.4. Kompresní metody.ALGORITMY RASTERIZACE5. Rychlé algoritmy rasterizace úsečky a elipsy.6. Algoritmy ořezávání.7. Vyplňovací algoritmy.GRAFIKA V 3D PROSTORU8. Transformace v rovině a v prostoru.9. Křivky a plochy v počítačové grafice.10. Modelování těles a scén.11. Řešení problému viditelnosti.12. Metody vizualizace 3D objektů.

Získané způsobilosti

Znalost formalizace barev a základních barevných modelů PG.Aplikace konvolučních metod při zpracování rastrového obrazu.Demonstrace a popis projevů diskretizační chyby v PG.Popis základních myšlenek grafické komprese.Porozumění algoritmům jádra grafického systému: rychlá rasterizace úsečky, ořezávání úsečky pravoúhlým oknem, vyplňování obecné oblasti, rastrové řešení viditelnosti.Formulace základních vlastností Beziérové křivky, aplikace při generování písmen.Schopnost vygenerovat plošnou reprezentaci mnohostěnu.Formulace principů Phongova osvětlovacího modelu.

Literatura

http://www.ugn.cas.cz/~kolcun/pogza/pgz.pdfRužický E., Ferko, A. Počítačová grafika a spracovanie obrazu. Shirley, P. Fundamentals of computer graphics. A.K.Peters, 2005. Žára, J., Sochor, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, Brno 2004. Skala, V. Světlo, barvy a barevné systémy v počítačové grafice. Academia, Praha 1993.

Požadavky

1. Průběžné plnění úkolů formulovaných v učebných textech2. Předpokladají se základní znalosti z matematické analýzy (pojem funkce, spojitost, diferencovatelnost, derivace), analytické geometrie (pojem vektor, analytické vyjádření přímky, elipsy), lineární algeby (základní aritmetické operace s maticemi).3. Předpokládá se znalost angličtiny alespoň na úrovni pochopení základních pojmů z oblasti informatiky.

Garant

Mgr. Alexej Kolcun, CSc.

Vyučující

Mgr. Alexej Kolcun, CSc.Mgr. Alexej Kolcun, CSc.