Předmět Informační systémy 1 (KIP / 6INF1)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / 6INF1 - Informační systémy 1, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Pojmy z oblasti podnikového řízení (ekonomie, účetnictví, ...)2. Proces vývoje SW podle RUP - iterační a přírůstkový způsob vývoje SW, jednotlivé fáze a jejich náplň, rozsah.3. UML - pohledy, druhy modelů, místo modelů v procesu vývoje, mechanismy rozšíření UML (omezení, stereotypy).4. Metody byznys modelování (účel, notace, nástroje, formalismy).5. Definice a sběr požadavků podle RUP - role, techniky, nástroje (Use case). IEEE 830.6. Analýza SW systému podle RUP - role, aktivity, UML modely.7. Návrh SW systému podle RUP - role, aktivity, UML modely. Architektury SW systémů (C/S, 3vrstvá, distribuovaná, servisně orientovaná).8. Testování - validace, verifikace, testování komponent, integrační a regresní testování, white / black box, xUnit. Testování podle RUP.9. Nasazení SW podle RUP + řízení konfigurací a změnové řízení.10. Návrhové vzory - o co se jedná, druhy, aplikace. Aplikační rámce (struts, cocoon a další).11. Objektově-relační mapování.12. Zajištění bezpečnosti a kvality (QA) při tvorbě software - postupy, nástroje.13. Dokumentace SW (IEEE 1063, ISO 9000, javadoc).
Získané způsobilosti
Obecná znalost životního cyklu vývoje SWPodrobné znalosti procesu vývoje podle RUP (fáze, disciplíny, role, činnosti). Znalost způsobů zajištění kvality při vývoji. Znalost UML a jeho použití v procesu vývoje.
Literatura
Crispin, L. , Gregory, J. Agile Testing: A Practical Guide for Testers and Agile Teams. Addison-Wesley, 2009. Kroll, P., MacIsaac, B. Agility and Discipline Made Easy: Practices from OpenUP and RUP. Addison-Wesley, 2006. Procházka, J.:. Informační systémy 1. Ostravská univerzita, 2008. Gamma E., Helm R., Johnson R., Vlissides J. Návrh programů pomocí vzorů. Grada 2003. PATTON, R. Testování aplikací. Computer press. 2002. Kruchten. The Rational Unified Process: An introduction. Addison Wesley. 2003. nullArlow, J., Neustadt, I. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací. ComputerPress 2003. Paleta, P. Co programátory ve škole neučí aneb softwarové inženýrství v reálné praxi. Computer press. 2003. Buchalcevová, A. Metodiky vývoje a údržby informačních systémů. Grada. 2005. Procházka, J., Vajgl, M. Ročníkový projekt 1, 2.
Požadavky
Vypracování 2 korespondenčních úkolů:1. Napište několik důvodů, proč není vhodné vytvořit detailní plán pro celý životní cyklus projektu hned na úvod. Uvedené důvody zdůvodněte.2. Probíhá projekt, naplánujte následující iteraci ve vývoji, když víte, že máte implementovat 2 scénáře, kdy každý vám zabere týden práce (oba jsou akorát náplň iterace) a musíte opravit chyby z předchozí iterace. Navíc přišel zákazník s novým požadavkem (opět odhad na týden práce), který je pro něj důležitější, než ty, které chceme implementovat nyní.a. Jaké budou cíle iterace (změní se nebo si musí zákazník počkat?), jak bude iterace dlouhá (změní se?)?b. Jak bude vypadat stručný plán iterace, který zohledňuje tato fakta?c. Je toto vůbec možné, není třeba úkoly rozdělit do více iteraci
Garant
prof. Ing. Radim Farana, CSc.
Vyučující
RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.