Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Principy a algoritmy počítačové grafiky (KIP / GALPR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / GALPR - Principy a algoritmy počítačové grafiky, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

BARVA V POČÍTAČOVÉ GRAFICE1. Formalizace vnímání barev - achromatické světlo.2. Formalizace vnímání barev - barevné vjemy.RASTROVÁ GRAFIKA3. Chyba diskretizace. Základní úlohy zpracování rastrového obrazu.4. Kompresní metody.ALGORITMY RASTERIZACE5. Rychlé algoritmy rasterizace úsečky a elipsy.6. Algoritmy ořezávání.7. Vyplňovací algoritmy.GRAFIKA V 3D PROSTORU8. Transformace v rovině a v prostoru.9. Křivky a plochy v počítačové grafice.10. Modelování téles a scén.11. Řešení problému viditelnosti.12. Metody vizualizace 3D objektů.

Získané způsobilosti

Znalost formalizace barev a základních barevných modelů PG.Aplikace konvolučních metod při zpracování rastrového obrazu.Demonstrace a popis projevů diskretizační chyby v PG.Popis základních myšlenek grafické komprese.Porozumění algoritmům jádra grafického systému: rychlá rasterizace úsečky, ořezávání úsečky pravoúhlým oknem, vyplňování obecné oblasti, rastrové řešení viditelnosti.Formulace základních vlastností Beziérové křivky, aplikace při generování písmen.Schopnost vygenerovat plošnou reprezentaci mnohostěnu.Formulace principů Phongova osvětlovacího modelu.

Literatura

Žára, J., Sochor, J., Beneš, B., Felkel, P. Moderní počítačová grafika. Computerpress, Brno, 2004. http://www.ugn.cas.cz/~kolcun/G/galpr/txt/galpr.pdfCunningham, S. Computer Graphics: Programming in Open GL for Visual Communication. Prentice Hall, 2006. Shirley,P. Fundamentals of computer graphics. A.K.Peters, 2005. Angel, E. Interactive Computer Graphics: A Top-Down Approach Using Open GL. Addison Wesley, 2005. Dunn, F., Parberry, I. 3D math primer for graphics and game development. WordWare Publishing, 2002. FERKO, A., RUŽICKÝ, E. Počítačová grafika a spracovanie obrazu. Sapientia, Bratislava, 1995. ISBN 80-967180-2-9.SKALA,V. Světlo, barvy a barevné systémy v počítačové grafice. Academia, Praha, 1993. ISBN 80-200-0463-7.

Požadavky

1. Student povinně absolvuje cvičení z daného předmětu.2. Student plní průběžná zadání, které jsou formulovány na přednáškách a cvičeních. Aktivita studenta na cvičeních je hodnocena s maximálním bodovým ziskem 20 bodů.3. V průběhu semestru zpracuje student semestrální práci s maximálním bodovým ziskem 40 bodů. Výběr vhodných témat bude formulován v první třetině semestru a musí být konzultován s vyučujícím na cvičení.4. Zkouška je kombinovaná. Maximální bodový zisk písemné části je 30 bodů. Maximální bodový zisk ústní části je 30 bodů.

Garant

Mgr. Alexej Kolcun, CSc.

Vyučující

Mgr. Alexej Kolcun, CSc.Mgr. Alexej Kolcun, CSc.RNDr. Martin Kotyrba, Ph.D.Mgr. Vojtěch MolekMgr. Pavel Vlašánek