Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mat. principy geometrického modelování (KIP / QGEMO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / QGEMO - Mat. principy geometrického modelování, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Cílem předmětu je dát studentům přehled problémů a jejich řešení ve vektorové grafice se zaměřením na použití pokročilého matematického aparátu a optimalizaci algoritmického řešení. V rámci předmětu jsou propojeny následující okruhy problémů:1. datové reprezentace, souřadné systémy, geometrické transformace v 2D a 3D, afinní a projektivní prostory, princip duality a jeho využití,2. interpolace uspořádaných a neuspořádaných dat - metoda RBF,3. základní popis geometrických objektů - úvod do diferenciální geometrie: charakteristiky křivek a ploch - formulace ve spojitém případě a jejich diskrétní analogie,4. parametrické modely (NURBS) křivek, ploch a objemů jako lineární, bilineární a trilineární formy,5. speciální případy multilineárních forem a jejich vizualizace,6. obecné rozklady prostorů se zaměřením na triangularizace (ve 2D) a rozklady na čtyřstěny (ve 3D) - vztah k pravidelným, parametrickým a polopravidelným rozkladům.

Literatura

Edelsbrunner, H. Algorithms in Combinatorial Geometry. Springer Verlag. Vince, J. Essential mathematics for computer graphics fast. London : Springer, 2001. Shirley, P. Fundamentals of computer graphics. A.K.Peters, 2005. Morvan, J.-M. Generalized Curvatures, Springer Series in Geometry and Computing. Springer-Verlag Berlin, 2008. Ježek, F. Geometrické a počítačové modelování. Pomocný učebný text, ZČU Plzeň., 2008. Lichtenbelt, B.,Crane, R., Naqvi, S. Introduction to volume rendering. Prentice Hall, 1998. Blinn, J. Jim Blinn s Corner - A Trip Down the Graphics Pipeline. Morgan Kaufmann Publ, 1996. Jucovič, E. Konvexné mnohosteny. Veda, Bratislava, 1981. Žára, J., Sochor, J., Beneš, B., Felke, P. Moderní počítačová grafika. Computerpress, Brno, 2004. Hartley, R., Zisserman, A. Multiple view geometry in computer vision. Cambridge University Press, 2001. Farin, G. NURBS: from projective geometry to practical use. AK Peters, 1999. Linkeová, I. NURBS křivky. Nakladatelství ČVUT, Praha, 2007. Kolcun, A. Parametrické modelovanie kriviek. Ostravská univerzita, 2013. Penna, M.A., Patterson, R.R. Projective Geometry and its Application to Computer Graphics. Prentice Hall, 1986. Piegl, L., Tiller, W. The NURBS Book. Springer Verlag, 1996.

Garant

prof. Ing. Václav Skala, CSc.

Vyučující

prof. Ing. Václav Skala, CSc.