Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Informační systémy 1 (KIP / XINF1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / XINF1 - Informační systémy 1, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní problematika, pojmosloví a cíle předmětu.2. Hra na pochopení principů iterativně inkrementálních přístupů.3. Základní modely vývoje SW: vodopádový, spirálový, iterativně inkrementální.4. Proces vývoje SW podle RUP/OpenUP - fáze, iterace, milníky.5. Byznys modelování podle RUP/OpenUP (účel, metody, notace, nástroje, formalismy).6. Specifikace a sběr požadavků podle RUP (role, techniky, nástroje). Standard IEEE 830.7. Analýza podle RUP/OpenUP (role, aktivity, modely), realizace use case modelů pomocí UML sekvenčních modelů.8. Návrh podle RUP/OpenUP (role, aktivity, modely), možnosti SW architektur, vizualizace pomocí UML modelů nasazení/komponent.9. Implementace podle RUP/OpenUP (strategie, role, aktivity), TDD, MDD.10. Testování, testovací strategie a scénáře (validace, verifikace, testování komponent, integrační a regresní testování, white / black box, xUnit).11. Nasazení podle RUP/OpenUP, řízení konfigurací a změnové řízení.12. Zajištění bezpečnosti a kvality (QA) při tvorbě software - postupy, nástroje.13. Dokumentace SW (IEEE 1063, ISO 9000, javadoc).Přednášky jsou prokládány také doménovými pojmy a příklady z oblasti podnikového řízení (ekonomie, účetnictví, skladování, ?)

Získané způsobilosti

Obecná znalost životního cyklu vývoje SWPodrobné znalosti procesu vývoje podle RUP (fáze, disciplíny, role, činnosti). Znalost způsobů zajištění kvality při vývoji. Znalost UML a jeho použití v procesu vývoje.

Literatura

Crispin, L. , Gregory, J. Agile Testing: A Practical Guide for Testers and Agile Teams. Addison-Wesley, 2009. Kroll, P., MacIsaac, B. Agility and Discipline Made Easy: Practices from OpenUP and RUP. Addison-Wesley, 2006. Gamma E., Helm R., Johnson R., Vlissides J. Návrh programů pomocí vzorů. Grada 2003. PROCHAZKA, J., KLIMES, C. Provozujte IT jinak. Agilní a štíhlý provoz, podpora a údržba informačních systémů a IT služeb. Praha Grada, 2011. PATTON, R. Testování aplikací. Computer press. 2002. Kruchten. The Rational Unified Process: An introduction. Addison Wesley. 2003. Arlow, J., Neustadt, I. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací. ComputerPress 2003. Paleta, P. Co programátory ve škole neučí aneb softwarové inženýrství v reálné praxi. Computer press. 2003. nullŘepa, V. Analýza a návrh informačních systémů. EKOPRESS, s.r.o. 1999. PROCHAZKA, J., VAJGL, M., KLIMES, C. Informační systémy 1. Ostrava. Ostravská univerzita, 2010. Procházka, J., Vajgl, M. Ročníkový projekt 1, 2.

Požadavky

Vypracování následujících korespondenčních úkolů:1. Napište několik důvodů, proč není vhodné vytvořit detailní plán pro celý životní cyklus projektu hned na úvod. Veškeré uvedené důvody zdůvodněte.2. Cvičení na základní princip iterativně inkrementálních přístupů: měnící se požadavky zákazníka v průběhu projektu.3. Vytvoření vzorového iteračního plánu z předchozího úkolu před změnou a po změně

Garant

prof. Ing. Radim Farana, CSc.RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.

Vyučující

prof. Ing. Radim Farana, CSc.RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.RNDr. Martin Žáček, Ph.D.RNDr. Marek Vajgl, Ph.D.RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.