Předmět Informační systémy 2 (KIP / XINF2)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / XINF2 - Informační systémy 2, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Agilní metodiky - agile manifesto, zásady, postupy, rozdíly oproti rigorózním metodikám - XP, SCRUM, Lean, FDD, Crystal Clear, DSDM2. Využití UML v procesu vývoje IS, aplikace konkrétních UML modelů3. Technologie .NET pro tvorbu desktopových a webových informačních systémů, nástroje pro podporu kolaborací v týmu a neustálé integrace(LINQ, ADO.NET, WPF, WCF, TFS)4. Technologie Java EE - architektura, srovnání webových frameworků5. Nové přístupy pro tvorbu webových aplikací6. Servisně orientovaná architektura a webové služby -motivace, implementace, standardy (transakce, bezpečnost, byznys procesy), JSON, AJAX - tvorba interaktivních webových aplikací (koncept, architektura, technologie), BizTalk7. Návrhové, procesní vzory, vzory architektur8. Softwarová podpora řízení procesu vývoje a kvality zdrojového kódu - Rational Team Concert. Kunagi, Jenkins CI, CruiseControl, Phabricator8. Anti-vzory (vývojářské, manažerské, architektonické)9. Soft skills a měkké aspekty vývoje IS - typologie MBTI, MBTI test, motivace, práce v týmu, odměňování10. Provoz a údržba IS (ITIL, ISO 12207, IEEE 1219, MOF, Cobit)11. Správa IT služeb (IT služba, pojmy jako SPOC, SLA, incident, problém)Pozn.: Vybrané přednášky mohou být podle možnosti realizovány významnými odborníky z praxe případně jiných vysokých škol či výzkumných institucí. Studenti tak získají jiný pohled na řešení dané problematiky a vazbu na aktuální problémy praxe.
Získané způsobilosti
Znalost agilních metodik a technikTechnologie a architektury vývoje IS (J2EE, .NET, SOA, AJAX)Návrhové vzoryAnalytické vzoryAnti-vzorySoftskills.
Literatura
Kadlec, V. Agilní programování. Computer press, 2004. Brown, W. J. AntiPatterns: Refactoring Software, Architectures, and Projects in Crisis. Wiley, 1998. Šešera, Mičovský, Červeň. Datové modelování v příkladech. BEN. 2002. Žáček J. Informační systémy 2. Ostrava, 2014. Gamma E., Helm R., Johnson R., Vlissides J. Návrh programů pomocí vzorů. Grada 2003. PROCHAZKA, J., KLIMES, C. Provozujte IT jinak. Agilní a štíhlý provoz, podpora a údržba informačních systémů a IT služeb. Praha Grada, 2011. nullBuchalcevová, A. Metodiky vývoje a údržby informačních systémů. Grada. 2005. Paleta, P. Co programátory ve škole neučí aneb softwarové inženýrství v reálné praxi. Computer press. 2003. PROCHAZKA, J., VAJGL, M., KLIMES, C. Informační systémy 2. Ostrava. Ostravská univerzita, 2011.
Požadavky
Vypracování 3 korespondenčních úkolů:1. Popište, jaké problémy Vás mohou potkat při praktické implementaci Scrum v podnikovém prostředí a zdůvodněte je.2. Návrh globální architektury IS vybraného podniku/organizace.3. Definice softwarové architektury pro vybranou část/aplikaci IS z předchozího úkolu.
Garant
prof. Ing. Radim Farana, CSc.RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.
Vyučující
prof. Ing. Radim Farana, CSc.RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.RNDr. Marek Vajgl, Ph.D.RNDr. Jaroslav Žáček, Ph.D.