Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Objektové programování v Javě (KIP / XOOP2)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / XOOP2 - Objektové programování v Javě, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Opakování OOP. Princip OOP v jazyce Java. Princip fungování jazyka Java. Popis IDE.2. Testování aplikací. Unit testing, testovací framework JUnit3. Základní typy - primitivní typy a jejich wrapper třídy, Object, String, StringBuffer. Základní techniky zachycení chyby.4. Základní typy - reprezentace data a času5. Pole - realizace, typy, procházení. Kolekce - realizace, typy,procházení, rozhraní Comparable6. Kolekce II - tvorba vlastní kolekce, iterace, třídění kolekcí,rozhraní Comparator. Wrapper třídy pro kolekce.7. Generické typy - princip funkce. Tvorba vlastního generického typu. Restrikce nad generickým typem.8. Výjimky - základní princip. Vztahy výjimek: checked, chained. Tvorba vlastní výjimky9. Souborový systém - způsob práce se souborovým systémem. Představení pojmu proud.10. Proudy - význam a principy použití proudů v jazyce Java. TřídyInputStream a OutputStream. Dělení proudů. Filtrovací proudy a vnořování proudů. Tvorba vlastního proudu. Serializace.11. Grafické rozhranní v jazyce java. Knihovny AWT. Knihovna SWING. Komponenty. Událostní model SWING.12. Anotace, princip, význam, použití. Tvorba vlastní anotace. Základy reflexe a získání anotace. JavaDoc

Získané způsobilosti

výjimky a jejich použitímožnosti a využití knihovny kontejnerrealizace základních datových struktur pomocí objektově orientovaného přístupuvyužití diagramů UML při větších aplikacíchdalší návrhové vzory a jejich implementaceperzistentní a transientní objektykonkurentnost a její využití2D grafikaobjektově relační mapovánívyužití XML

Literatura

(studijní opora, dostupná přes systém Moodle)Herout, P. Učebnice jazyka Java. Kopp, České Budějovice, 2007. ISBN 978-80-7232-323-4.Schildt, H. Java programming handbook. 2007. ISBN 9780072263152.Vaněk, V., Lukasík, P. Sbírka příkladů v Jazyce Java. Ostravská univerzita, 2005. http://java.cz/dwn/1003/63919_UcebniceJazykaJava.zip

Požadavky

K uzavření předmětu je student připuštěn po splnění předzápočtové části předmětu, do které se zahrnuje docházka na cvičení a plnění úkolů zadaných na cvičení. Předzápočtovou část předmětu hodnotí cvičící daného předmětu a přesné podmínky stanovuje cvičící předmětu.U závěrečného přezkoušení je student hodnocen teoretickým testem (max 30%), praktickým testem (0% nebo 30%) a ústním přezkoušením (max 40%). Výsledná známka se získá součtem všech částí zkoušky. Výsledné hodnocení probíhá s ohledem na klasifikaci uvedenou ve Studijním a zkušebním řádu.Teoretickým testem je vyplnění testu obsahujícího teoretické otázky ohledně oblasti učiva. Praktickým testem je vypracování a odevzdání funkčního zadání. Ústní přezkoušení obsahuje přezkoušení ze znalostí aplikovaných v oblasti praktického testu a z dalších vyučovaných témat předmětu.

Garant

doc. Ing. František Huňka, CSc.

Vyučující

doc. Ing. František Huňka, CSc.RNDr. Marek Vajgl, Ph.D.doc. Ing. František Huňka, CSc.RNDr. Marek Vajgl, Ph.D.