Předmět Začínáme podnikat (KIP / ZAPOD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIP / ZAPOD - Začínáme podnikat, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Motivace: Proč vůbec inovovat? Proč vůbec potřebujeme formální a opakovatelné přístupy k inovacím a zlepšování? V dnešním podnikatelském světě jde o nutnost nejen pro podnikatele, ale i firmy.2. Produkt vs. služba. Safari existující službou (co je safari, výběr existující služby pro mapování, plán mapování)3. Prezentace výstupů Safari službou a návrhy ke zlepšení.4. Kde hledat nápady? Zdroje, potřeby zákazníků a vnímaná hodnota (řešení vs. potřeba za ním). Trh a jeho důležitost (jak je veliký? jaký je jeho trend, predikce), mapování konkurence.5. Jak popsat problém a jeho řešení? Business model canvas a Lean canvas. Pitch: věta která prodává.6. Ověřujeme naši prvotní hypotézu (problém). Formulace hypotéz a MVP/S (Minimal Viable Product/Service). Důležitost ověřování a zpětné vazby. Dotazování a jak je vést. Kde nalézt potenciální zákazníky pro dotazování?7. Hledáme řešení k ověřenému problému a konstruujeme MVP/S - identifikace a konstrukce nejmenšího možného produktu, služby, přinášejícího hodnotu8. Měření a iterativní upravování naší hypotézy (MVP/S jako výdělečný podnik), realizace.9. Realizace, detailní podnikatelský plán, jeho smysl, obsah a forma.10. Formy podnikání.11. Základy ekonomiky a finanční gramotnost.12. Prezentace výsledků
Literatura
KLIMEŠ, PROCHÁZKA. Jak zpeněžit nápad?. Ostravská univerzita, 2014. COOPER, CLASKOVITS. Lean Entrepreneur. Wiley, 2013. RIES. Lean Start-up. Penguin Group, 2011. OSTERWALDER, CLARK a kol. Osobní business model. BizBooks. Brno, 2013. HAZDRA a kol. Skvělé služby. Grada, 2012. OSTERWALDER a kol. Tvorba business modelů. BizBooks. Brno, 2012. KLIMEŠ, BURIANOVÁ. Základy podnikání a managementu pro informatiky. Ostravská univerzita, 2014.
Požadavky
Studenti utvoří týmy napříč obory kolem konkrétního tématu. Jejich úkolem bude: 1/ Vybrat si a zmapovat existující službu (Safari službou), identifikovat a popsat možná zlepšení.2/ Identifikovat a popsat nápad, myšlenku, potřebu a hodnotu pro zákazníka ve formě Lean canvas. Tuto myšlenku v reálu ověřit s potenciálními zákazníky.Dále zmapovat trh, jeho velikost a konkurenci. Navrhnout, zrealizovat a měřit tzv. MVP/S (Minimal Viable Product/Service - ověřovací provozuschopný funkční prototyp). Na základě několika iterací ověřování s potenciálními uživateli a na základě naměřených dat, pak rozvinou produkt/službu dále a vypracují podrobnější podnikatelský plán, který může být základem pro založení skutečné firmy či vstup investora. Zápočet bude udělen na základě prezentace Lean canvas, vytvořeného MVP, uskutečněných měření a navrženého podnikatelského plánu.
Vyučující
RNDr. Jaroslav Procházka, Ph.D.