Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika matematiky 1 (KMA / DIMA1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMA / DIMA1 - Didaktika matematiky 1, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. OKRUH (Od obecné didaktiky k didaktice matematiky. Představení matematiky a její komplexní funkce ve vzdělávání.)Systematický úvod do didaktiky matematiky. Předmět a metody didaktiky matematiky.Matematika jako věda.Vývoj ve vyučování matematice, význam matematického vzdělávání.Soudobé teorie vzdělávání matematice.2. OKRUH (Od procesu poznávání a učení z pohledu žáka až po uspořádání znalostí pojmů a vztahů do logické struktury).Vyučování matematické činnosti.Matematická organizace empirického materiálu, induktivní metody ve vyučování matematice - pozorování, pokus, srovnání, indukce, analogie, zobecnění, abstrakce. Ukázky metod v konkrétních situacích a s využitím historie matematiky.Logická organizace empirického materiálu - pojem, klasifikace matematických pojmů, definice. Matematické věty, indukce, dedukce, důkazy matematických vět. Ukázky na oblastech středoškolské matematiky.3. OKRUH (Koncepce a organizace vzdělávací oblasti matematika a její aplikace)Transformace matematiky jako vědy do úrovně středoškolské matematiky (elementarizace).Matematika jako učební předmět, matematika jako vzdělávací oblast.Vzdělávací oblast matematika a její aplikace dle RVP G.Organizace vyučování matematice na střední škole, standardy, katalog požadavků a státní maturita. Klíčové kompetence a výstupy v oblasti matematika a její aplikace.4. OKRUH (Příprava učitele na vyučování matematice)Příprava učitele na vyučování matematice na střední škole.Vyučovací hodina matematiky a její struktura, typy vyučovacích hodin matematiky.Metody výuky v hodinách matematiky. Metody problémového vyučování, práce s talenty a podprůměrnými žáky.Učební styly a přístupy žáků k učení matematice.Moderní technologie ve výuce matematiky. Didaktické hry.

Získané způsobilosti

orientuje se v oblasti didaktiky matematikyosvojuje si prostředky didaktiky matematikyrozvíjí schopnosti užívat induktivní metody chápe základní principy matematické organizace empirického materiálu, orientuje se v koncepci a organizaci vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace, získává základní dovednosti k přípravě a vedení vyučovací hodiny matematiky.

Literatura

Květoň,P. Kapitoly z didaktiky matematiky I. skripta PF, Ostrava, 1990. Květoň,P. Kapitoly z didaktiky matematiky III. skripta PF, Ostrava, 1990. Květoň,P. Cvičení z didaktiky matematiky. skripta OU, Ostrava, 2000. Vavroš, M. Didaktika matematiky. studijní text OU, Ostrava, 2013. Polák, J. Didaktika matematiky. ISBN 978-80-7238-449-5.Květoň,P. Kapitoly z didaktiky matematiky II. skripta PF, Ostrava, 1986. . časopis Učitel matematiky. JČMF. . Metodický časopis Matematika, fyzika, informatika. . Platné učebnice matematiky pro SŠ.

Požadavky

80 % účast na výuce a vypracování zadaných seminárních prací. Hodnocení probíhá v souladu s ustanoveními článku 31 a 33 Studijního a zkušebního řádu OU.V případě, že student ze závažných a doložených důvodů není schopen splnit podmínku 80% účasti na výuce (např. dlouhodobá nemoc, rozvrhová kolize s jiným povinným předmětem v případě nepreferovaných kombinací a pod.), lze v souladu se Studijním a zkušebním řádem OU čl. 5, odst. 4 po dohodě s vyučujícím určit náhradní způsob splnění studijních povinností za účelem získání zápočtu. Student musí požádat vyučujícího o náhradní způsob splnění neprodleně poté, co důvody zabraňující účasti nastanou.

Garant

RNDr. Petra Konečná, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Petra Konečná, Ph.D.RNDr. Michal Vavroš, Ph.D.