Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Geografie služeb - seminář (KSG / GESLS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / GESLS - Geografie služeb - seminář, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

I. Blok: Exkurze1. týdenExkurze: Veřejné služby měst - jejich rozsah, organizace a financování I3. týdenExkurze: Veřejné služby měst - jejich rozsah, organizace a financování II5. týdenExkurze: Komerční služby (call a logistická centra) - jejich rozsah, organizace a marketingII. Blok: Metody výzkumu maloobchodní sítě7. týdenMetody výzkumu v geografii maloobchodu (příprava projektu) a písemný test z literatury viz nížePřečtěte si:CIMLER, P. kapitola 3Rozvoj a optimalizace dimenzí maloobchodních sítí: Odborný materiál pro obce9. týdenMetody výzkumu v geografii maloobchodu (zpracovávání projektu)11. týdenMetody výzkumu v geografii maloobchodu (zpracovávání projektu

Získané způsobilosti

Student získá přehled o činnosti vybraných věřejných služeb důležitých pro chod města. Zároveň pozná způsob fungování komerčních služeb významných pro ekonomiku města. Je schopen připravit, zpracovat a interpretovat analýzu maloobchodního trhu města za pomoci specializovaného software.

Literatura

TOUŠEK V., VYSTOUPIL J. a kol. Ekonomická a sociální geografie. Brno Aleš Čeněk, 2008. BEDNÁŘ, P. Geografie služeb I: geografie maloobchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. DICKEN, P. Global Shift. Sixth Edition. New York. The Guildford Press (kapitola 12). 2011. BRYSON, J.R., DANIELS, P.W. Handbook of Service Industries. Edward Elgar, Cheltenham (kapitoly 1,2,7,14). UK, 2007.

Požadavky

1. Účast na seminářích z 80 %.2. Ve dvojici studentů - rešerše vybraného empirického článku, 15-minutová prezentace hlavních myšlenek, diskuse relevance pro střední Evropu/Česko/Moravskoslezský kraj/Ostravu a cca 3-stránkový výtah z daného článku s vlastními připomínkami a náměty 3. Příprava a realizace projektu analýzy maloobchodní sítě v zadaném území ve dvojici popřípadě trojici studentů s odevzdáním v zápočtovém týdnu v elektronické formě do e-mailové schránky vyučujícího (hodnotí se obsahová i formální stránka projektu a jeho zpracování). Rozsah 6 normostran A4.4. Důležité upozornění: nesplněním jednoho z dílčích požadavků a schopností z předchozích bodů 1-3 se připravíte o možnost získat zápočet z kurzu KSG/GESLSPro diskuse na semináři (výběr): " BEGG, I. (1993): The Service Sector in Regional Development. Regional Studies, 27, p. 817-825." BLAŽEK, J. 2002. Velké firmy a subjekty progresivního terciéru jako aktéři regionálního rozvoje v ČR. In: Hampl, M. (ed.): Regionální vývoj: specifika české transformace, evropská integrace a obecná teorie, Př F UK v Praze, Praha, p. 227-249." FARRELL P.N., HITCHENS D.M.W.N. (1990): Producer services and regional development: key conceptual issues of taxonomy and quality measurement. Regional Studies, 24, p. 163-74." HANSEN N. (1990): Do producer services induce regional economic development?, Journal of Regional Science 30, p. 465-76." KUČEROVÁ, S., MATTERN, T., ŠTYCH, P., KUČERA, Z. 2011. Změny dostupnosti základních škol v Česku jako faktor znevýhodnění regionů a lokalit. Geografie, 116, č.3, s. 300-316." RUMPEL, P., BORUTA, T., SLACH, O., BEDNÁŘ, P., HAVRLANT, J.,NOVÁK, D. W., PTÁČEK, P., ŽUFAN, P. Komplexní regionální marketing periferního rurálního regionu Jesenicko. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk 2011. 244 s. (kapitola 6,7)" SPILKOVÁ, J. (2008): Changing face of the Czech retailing in post-communist transformation: risks of extreme polarisation under globalisation pressures. In: Dostál, P. (ed.): Evolution of Geographical Systems and Risk Processes in the Global Context. Nakladatelství P3K, Praha s. 157-171.o SPILKOVÁ, J. (2008): Nový fenomén nákupní centrum a model formování nákupního chování spotřebitelské populace v transformačním období. Sborník ČGS 108, č. 4, s. 33-44. 2003Pro diskuse na semináři (výběr)" BEGG, I. (1993): The Service Sector in Regional Development. Regional Studies, 27, p. 817-825." BLAŽEK, J. 2002. Velké firmy a subjekty progresivního terciéru jako aktéři regionálního rozvoje v ČR. In: Hampl, M. (ed.): Regionální vývoj: specifika české transformace, evropská integrace a obecná teorie, Př F UK v Praze, Praha, p. 227-249." FARRELL P.N., HITCHENS D.M.W.N. (1990): Producer services and regional development: key conceptual issues of taxonomy and quality measurement. Regional Studies, 24, p. 163-74." HANSEN N. (1990): Do producer services induce regional economic development?, Journal of Regional Science 30, p. 465-76." KUČEROVÁ, S., MATTERN, T., ŠTYCH, P., KUČERA, Z. 2011. Změny dostupnosti základních škol v Česku jako faktor znevýhodnění regionů a lokalit. Geografie, 116, č.3, s. 300-316." RUMPEL, P., BORUTA, T., SLACH, O., BEDNÁŘ, P., HAVRLANT, J.,NOVÁK, D. W., PTÁČEK, P., ŽUFAN, P. Komplexní regionální marketing periferního rurálního regionu Jesenicko. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk 2011. 244 s. (kapitola 6,7)" SPILKOVÁ, J. (2008): Changing face of the Czech retailing in post-communist transformation: risks of extreme polarisation under globalisation pressures. In: Dostál, P. (ed.): Evolution of Geographical Systems and Risk Processes in the Global Context. Nakladatelství P3K, Praha s. 157-171.o SPILKOVÁ, J. (2008): Nový fenomén nákupní centrum a model formování nákupního chování spotřebitelské populace v transformačním období. Sborník ČGS 108, č. 4, s. 33-44. 2003

Garant

Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.