Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Geografie služeb A (KSG / GESLX)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / GESLX - Geografie služeb A, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled témat přednášek1. týdenPostavení geografie služeb v rámci ekonomické geografie, objekt a předmět studia, definice a klasifikace služeb, postavení služeb ve světové ekonomice, základní lokalizační vzorce, lokalizační faktory a strategie různých odvětví sektoru služeb2. týdenGlobalizace sektoru služeb s důrazem na znalostně náročné produkčních služby, zejména finanční sektor - vymezení, geografická koncentrace, lokalizační faktory a strategie3. týdenVýznam služeb pro regionální rozvoj, služby a terciarizace jako faktor regionálních disparit, míra územní koncentrace a regionální diferenciace nejvýznamnějších typů služeb4. týdenGeografie kreativních odvětví v prostorové perspektivěPřečtěte si:SLACH, O. Kreativní odvětví a jejich prostorová organizace. Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie konanej 16. - 17. októbra 2008 na Vysokej škole v Sládkovičove. Sládkovičovo: Vysoká škola v Sládkovičove, 2008. s. 85-93.RUMPEL, P., SLACH, O., KOUTSKÝ, J. Creative Industries in Spatial Perspective in the Old Industrial Moravian-Silesian Region. E+M Ekonomie a Management. 2010, roč. 8, sv. 4, s. 30-46.5. týdenGeografie maloobchodu: maloobchodní síť - koncentrace maloobchoduPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 2 a JINDRA, J. kapitola 2.36. týdenGeografie maloobchodu: Maloobchodní síť a základní metody její územní a tržní analýzyPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 3.1-3.57. týdenGeografie maloobchodu: Nákupní chování spotřebitelů a jeho výzkumPřečtěte si:JINDRA, J. kapitoly 3-5.4

Získané způsobilosti

Student zná teoretické přístupy ke studiu geografie služeb a orientuje se a je schopen úžívat odpovídajícím způsobem terminologii oboru. Chápe postavení produkčních služeb v ekonomice měst. Rozumí jejich významu z hlediska regionálního rozvoje vzhledem k proměně ekononomické struktury měst a kvalifikaci pracovních sil. Ovládá terminologii geografie maloobchodu a osvojí si znalosti metodiky hodnocení maloobchodní sítě a nákupního chování zákazníků.

Literatura

KRIŽAN, F. Globalizácia maloobchodu: definícia základných procesov a ich analýza v slovenskej geografii maloobchodu. Geografický časopis, 61, č. 1, s. 49-68. SPILKOVÁ, J. Nový fenomén nákupní centrum a model formování nákupního chování spotřebitelské populace v transformačním období. Sborník ČGS 108, č. 4, s. 33-44. OSHRI, I.; KOTLARSKY, J.; WILLCOCKS, L. P. The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. ISBN 978-02302-3550-2.SZCZYRBA, Z. Územní rozvoj maloobchodní sítě. Urbanismus a územní rozvoj. roč. 3, č. 1, Ústav územního rozvoje, Brno, s.18-24. TOUŠEK V., VYSTOUPIL J. a kol. Ekonomická a sociální geografie. Aleš Čeněk. Brno, 2008. BEDNÁŘ, P. Geografie služeb I: geografie maloobchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. DICKEN, P. Global Shift. Sixth Edition. The Guildford Press, New York. kapitola 12). BRYSON, J.R., DANIELS, P.W. Handbook of Service Industries. Edward Elgar, Cheltenham (kapitoly 1,2,7,14). UK, 2007.

Požadavky

1. Vykonání zkoušky formou testu na konci semestru. 2. Aktivní účast na přednáškách, dotazy a zapojení do diskuse. 3. Aktivita na přednáškách bude průběžně hodnocena pomocí bodového systému, přičemž za každý bod aktivní účasti bude limit známky snížen o 1 %.4. Limity známek zkouškového testu: 71-80 % bodů = 3, 81-90 % = 2, 91-100 % = 1.

Garant

Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.RNDr. Jan Ženka, Ph.D.