Předmět Geografie služeb B (KSG / GESLY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / GESLY - Geografie služeb B, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. týdenÚvod do studia geografie služeb, vymezení objektu a předmětu studia a pojmu služba, postavení služeb ve světové ekonomice, klasifikace a příčiny rozvoje služebPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. - WILAM, P. kapitoly 1 a 22. týdenÚloha produktivity práce a efektivnosti ve službách a produkční službyPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. - WILAM, P. kapitoly 3, 4 a 53. týdenGeografie maloobchodu - vymezení, formy maloobchodních společnostíPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 1.1-1.44. týdenGeografie maloobchodu - koncentrace, globalizace maloobchoduPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 1.55. týdenGeografie maloocbodu: maloobchodní síťPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 26. týdenMaloobchodní síť a základní metody její územní a tržní analýzy IPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 3.1-3.37. týdenMaloobchodní síť a základní metody její územní a tržní analýzy IIPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 3.4-3.5
Získané způsobilosti
Student zná teoretické přístupy ke studiu geografie služeb a orientuje se a je schopen úžívat odpovídajícím způsobem terminologii oboru. Chápe postavení produkčních služeb v ekonomice měst. Rozumí jejich významu z hlediska regionálního rozvoje vzhledem k proměně ekononomické struktury měst a kvalifikaci pracovních sil. Ovládá terminologii geografie maloobchodu a osvojí si znalosti metodiky hodnocení maloobchodní sítě
Literatura
BEDNÁŘ, P. Geografie služeb I: geografie maloobchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. JINDRA, J. Obchodní firmy: mezinárodní retailing. Praha: Vysoká škola ekonomická, 2006. BEDNÁŘ, P. - WILAM, P. Vybraná témata socioekonomické geografie. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. ISBN 9788073684198.ILLERIS, S. The Service Economy: A Geographical Approach. Chichester: Wiley, 1996. CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1994. BRYSON, J. R. - DANIELS, P. W. - WARF, B. Service Worlds: People, Organization, Technologies. London: Routledge, 2004. ZOOK, M. The Geography of the Internet Industry: Venture Capital, Dot-coms, and Local Knowledge. Oxford: Blackwell, 2005.
Požadavky
1. Vykonání zápočtového testu na konci semestru s otevřenými otázkami, u některých otázek bude očekáváno i vyjádření vlastního názoru podložené znalostí základní studijní literatury.2. Nepodceňujte Vaši pečlivou přípravu na přednášku prostřednictvím Vašich poznámek (včetně těch, které budou vyjadřovat Vaše nepochopení textu - neobávejte se dotázat, není řečeno, že každý musí vše pochopit napoprvé), komentáře a otázky ke studijnímu textu. 3. Vaše aktivita na přednáškách přinese nejen jejích obohacení o možnou diskusi, ale zároveň Vám bude připočtena k dobru při hodnocení závěrečného testu podle rovnice: 5 bodů aktivní účasti = snížení limitu pro úspěšné složení zápočtového testu o 2 %.4. Limit pro úspěšné složení zápočtového testu: 71 % bodů.
Garant
Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.RNDr. Jan Ženka, Ph.D.