Předmět Marketing měst a regionů (KSG / MAMER)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / MAMER - Marketing měst a regionů, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Na seminářích se bude probírat problematika teoretických rámců městského a regionálního marketingu (new public management, regulační teorie - fordismus a postfordismus, institutional thickness, sociální kapitál, networking, klastrování, "embededness" a identita, regional governance); marketingový výzkum a metody v TM; cílové skupiny; marketingový mix; principy TM (např. uspokojování potřeb zákazníků); zapojení aktérů (např. manager města) a typy institucionalizace, lokální a regionální management; etapy procesu teritoriálního marketingu; financování; prioritní tématické oblasti (komunikace; externí a interní komunikační politika - propagace; marketing úřadů a institucí veřejného sektoru; BID - business improvement districts; atrakce investic; podpora podnikání; destinační management a marketing cestovního ruchu; events marketing; bezpečnost a čistota; inkluze marginalizovaných skupin občanů; produktové, procesní, organizačně institucionální a tržní inovace v územním rozvoji; apod.
Získané způsobilosti
Student se naučí analyzovat a kriticky hodnotit koncepty městského a regionálního marketingu na pozadí teorie Student bude schopen zpracovat koncept projektu městského marketingu pro město XY
Literatura
Rumpel, P. Lokální a regionální rozvoj - Část 3. Teritoriální marketing jako koncept lokálního a regionálního rozvoje. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. Rumpel, P. Městský marketing. In Veřejná správa 29 / 2002, roč.13, s.1-8. Rumpel, P. Projekt Valašské královstvíIn. Veřejná správa 15 / 2001, roč. 12, s.1-5. RUMPEL, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Spisy č. 145 PřF OU. Ostrava : PřF OU, 2002. Janečková, L, Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. Ježek, J. Marketing města a regionů. Plzeň: ZČU, 2004. Kotler, P., Haider, D.H., Rein, I. Marketing Places: Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations. New York: Free Press, 1993. Payne, A. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996.
Požadavky
Student je povinen se zúčastnit 80% seminářů; nastudovat povinnou literaturu dle sylabu a na seminářích v diskusi prokázat znalost této povinné literatury; student je povinen zpracovat seminární práci v rozsahu 10 stran a sumář, prezentovat její obsah odpovídající formou (referát) a reagovat na dotazy; Splnění úkolů v semináři je předpokladem připuštění ke zkoušce. Zkouška probíhá písemnou nebo ústní formou - student je povinen znát povinnou literaturu a látku prodiskutovanou na semináři.
Garant
doc. RNDr. Petr Rumpel, Ph.D.