Předmět Manag. a mark. destinace cest. ruchu (KSG / MMDCR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / MMDCR - Manag. a mark. destinace cest. ruchu, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Definice destinace. Destinace cestovního ruchu, velikost destinace. Management/marketing destinace (DM) - důvody vzniku a uplatňování DM, historie řízení destinace. Základní cíle DM - krátkodobé, dlouhodobé. Rozvojové strategie destinací cestovního ruchu.Charakteristika destinace CR. Multiprodejnost destinace. Role měkkých lokalizačních faktorů, role mentální percepce. Destinace a jejich nabídka v kontextu řádovostní úrovně; vymezení destinace (administrativní vs. geografické; účelové). Hlavní aktéři řízení destinace. Cílové skupiny.Destination management companies (DMC). Důvody vzniku institucí řídících destinační management a marketing - tržní selhání, nutnost kooperace velkého počtu aktérů z veřejného a soukromého sektoru. Charakteristika DMC - právní forma DMC, typy DMC (podle velikosti území), způsob financování a řízení, účel DMC. Příklady ze zahraničí a z ČR.Strategie destinace CR. Vývoj destinačních strategií.Systém marketingového řízení destinace. Specifika marketingu destinace. Analýza destinace. Definování vize destinace, určení cílů. Výběr strategie. Marketingový mix destinace. Klíčové produkty, segmentace, positioning, branding. Strategické dokumenty destinací (příklady).Řízení destinace, konkrétní aktivity DMC. Administrativní marketing destinace, databázový marketing. Kontrola, hodnocení a měření marketingového plánu. Kontrola kvality jednotlivých produktů a segmentů destinace. Marketingové výzkumy, marketingová komunikace. Event marketing destinace. Propagace na veletrzích a výstavách. Způsoby prodeje destinace. Operativa a způsoby financování.
Získané způsobilosti
Prohloubí si znalost základních termínů a pojmů geografie cestovního ruchu.Zná historické souvislosti vzniku destinačního managementuOrientuje se v aktuálních problémech souvisejících s marketingem destinací v České republiceUmí analyzovat zákazníka z pohledu destinačního marketinguRozvíjí schopnost interpretace statistických údajů
Literatura
Boruta, T. Management a marketing destinace cestovního ruchu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. Foret M. - Foretová V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha, 2001. ISBN 80-2470207-X.Kiráĺová A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha, 2003. ISBN 80-86119-56-4.Haider D.H. - Irving R. Marketing places. New York, 2003. ISBN 0-02-917596.Palatková M. Marketingová strategie cestovního ruchu. Praha, 2006. ISBN 80-247-1014-5.Horner S. - Swarbrooke J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Aplikovaný marketing služeb. Praha, 2003. ISBN ISBN 80-247-0202.Kol. Defining, Measuring and Evaluating Carrying Capacity in European Tourism Destinations. Materiál for a Document. Athens: European Commission, 2002. Knop K. Lázeňství, ekonomika a management. Praha, 1999. ISBN 80-7169-717-6.Kiráĺová A. Marketing hotelových služeb. Praha, 2002. ISBN 80-86119-44-0.Bergh J. V. Marketingová komunikace. Praha, 2003. ISBN 80-247-0254-1.Girgašová J. Veletrhy a výstavy. Praha, 2004. ISBN 80-247-0894-9.
Požadavky
Zápočet bude udělen za odevzdané korespondenční úkoly (2) - ty jsou specifikovány vždy na počátku kurzu a odevzdávány přes prostředí LMS Moodle - a úspěšné splnění zápočtového písemného testu (minimálně 60 % - otevřené otázky).
Garant
Mgr. Miroslava Ištoková
Vyučující
Mgr. Miroslava IštokováMgr. Miroslava Ištoková