Předmět Úvod do problematiky rozvoje měst (KSG / MRMUV)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / MRMUV - Úvod do problematiky rozvoje měst, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Prostorová heirarchie globálních měst.Evoluce a charakteristiky metropolitních regionů.Prostorové plánování v EU.Specifika prostorového plánování polycentrických aglomerací v EU a ČR.Bydlení, bytová politika a stárnutí populace v EU a ČR v kontextu urban governance.Úvod do územního plánování v ČR.
Získané způsobilosti
Studující zná a dokáže vysvětlit základní principy prostorového plánování v EU a jejich průmět do politiky územního rozvoje a územního plánování v ČR. Dále se orientuje a dokáže aplikovat zkušenosti s prostorovým plánováním polycentrických aglomerací ve starých průmyslových regionech západoevropských zemí na Ostravskou aglomeraci. V neposlední řadě je seznámen a je schopen odborně diskutovat a posuzovat problematiku bydlení ve vztahu ke suburbanizačním procesům, prostorové segregaci a stárnutí obyvatelstva měst ČR a EU.
Literatura
Rumpel, P. Lokální a regionální rozvoj - Část 3. Teritoriální marketing jako koncept lokálního a regionálního rozvoje. Ostrava : Ostravská univerzita, 2003. Rumpel, P. Městský marketing. In Veřejná správa 29 / 2002, roč.13, s.1-8. Rumpel, P. Projekt Valašské královstvíIn. Veřejná správa 15 / 2001, roč. 12, s.1-5. RUMPEL, P. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Spisy č. 145 PřF OU. Ostrava : PřF OU, 2002. Bednář, P., Slach, O. Úvod do rozvoje měst a regionů. Ostrava: Ostravská univerzita, 2011. Janečková, L, Vaštíková, M. Marketing měst a obcí. Praha: Grada, 1999. Ježek, J. Marketing města a regionů. Plzeň: ZČU, 2004. Kotler, P., Haider, D.H., Rein, I. Marketing Places: Attracting Investment, Industry and Tourism to Cities, States and Nations. New York: Free Press, 1993. Payne, A. Marketing služeb. Praha: Grada, 1996.
Požadavky
1. Zpracovat seminární práci na vybrané téma rozvoje měst v rozsahu 10 normostran. Odevzdat seminární práci v elektronické formě ve formátu *.doc nebo *.docx na email příslušného vyučujícího nejpozději v závěrečném týdnu pravidelné výuky. Hodnotí se formální stránka práce (10 % hodnocení, minimálně 6 %), obsahová správnost (70 % hodnocení, minimálně 42 %) a práce se zdroji (20 % hodnocení, minimálně 12%). Maximální počet bodů ze seminární práce = 100.2. Písemná závěrečná zkouška z povinné studijní literatury s hodnocením 65 - 75 % bodů = 3, 76-87 % bodů = 2. 88 - 100 % bodů = 1. Maximální počet bodů z písemné závěrečné zkoušky = 100.
Garant
Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.