Předmět Profesní přípr. special. pro cest. ruch (KSG / PROCR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / PROCR - Profesní přípr. special. pro cest. ruch, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Informační zdroje pro pracovníka cestovního ruchu: knižní, časopisecké; webové zdroje, zdroje verbálních a neverbálních informací využitelných v cestovním ruchu. Virtuální prohlídky atraktivit a destinací. Statistika oficiální a alternativní.2. e-Tourism a e-Marketing. Informační a rezervační systémy. e-Propagace. Interaktivita a zásady uživatelského webu. Inovace v e-marketingu a e-tourismu. Vliv rozvoje IT na obor CR.3. Destinace cestovního ruchu a jejich řízení. Historický vývoj a hlavní milníky, teoretické koncepty, hlavní aktéři cestovního ruchu v destinacích, základní legislativa v oblasti cestovního ruchu v kontextu České republiky.4. Řízení destinace, konkrétní aktivity destinačního managementu. Administrativní marketing destinace, databázový marketing. Kontrola, hodnocení a měření marketingového plánu. Kontrola kvality jednotlivých produktů a segmentů destinace. Marketingové výzkumy, marketingová komunikace. Event marketing destinace. Propagace na veletrzích a výstavách. Způsoby prodeje destinace. Operativa a způsoby financování.5. Segmentace, positioning, branding. Metody tvorby strategie. Zvyšování kvality služeb v cestovním ruchu. Lidské zdroje, produkty a komunikační politika.6. Cestovní kancelář - touroperátor. Vztah k různým typům průvodcovské činnosti a praktické implikace. Zdrojové primární trhy a USP (unique selling proposition). Výklenkové trhy. Ubytovací zařízení a gastronomie - problém kvality a image.Semináře:1. Vliv IT na rozvoj CR v segmentu MSP (malé a střední podniky) a globálních firem (diskuse k článkům)2. Úspěšné "nové" produkty cestovního ruchu (diskuse k článkům)3. Přednáška experta (vždy na vybrané téma)4. Prezentace prací studentů a diskuse k nim5. Prezentace prací studentů a diskuse k nim6. Závěrečný brainstorming na vybrané téma (značka regionu, nové cílové skupiny, produkty)
Získané způsobilosti
Prohloubí si znalost základních termínů a pojmů geografie cestovního ruchuChápe význam cestovního ruchu na lokální a regionální úrovniUmí prezentovat zadané téma srozumitelně a s kritickým odstupeZíská schopnost kritické diskuseUmí diskutovat na probírané témataOsvojí v praktické simulaci některé z metod strategického managementu destinaceOrientuje se v základních IT aplikacích a databázích podporující všechny aktéry a destinace CR
Literatura
Boruta, T. Management a marketing destinace cestovního ruchu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. Rumpel, P. et al. Marketingový management obcí, měst a regionů. Ostrava, 2007 (vybraná kapitola). PÁSKOVÁ, M. - ZELENKA, J. Výkladový slovník Cestovního ruchu. Praha: MMR, 2005. WAHLA, A. Webové databáze pro profesionála v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 2005. ČERTÍK, M. a kol. Cestovní ruch: vývoj, organizace a řízení. OFF Praha, 2001. ČECH, J. Malá encyklopedie cestovního ruchu. Idea servis Praha, 1998. Hladká, J. Technika cestovního ruchu. Praha: Grada, 1997.
Požadavky
Výuka formou přednášky a semináře; na seminářích budou diskutována témata (viz přehled obsahu seminářů), k nimž je student povinen nastudovat určenou literaturu a v diskusi prokázat znalost této literatury. 50 % literatury v cizím jazyce (vždy dva články na seminář, dohromady 4 články); v dalších seminářích studenti prezentují výstupy své práce (cca 10 minut, není třeba odevzdávat text) na téma zadané v úvodu kurzu (příklady: úspěšné projekty interaktivních webů; nejznámější rezervační systémy světa; nejlepší reklamní kampaně destinací atd.). V rámci jednoho semináře se uskuteční přednáška pozvaného experta. Závěrečný seminář je pak koncipován jako pokus o praktickou tvorbu či realizaci části fiktivní strategie území. Účast na semináři povinná z 67 % (4 semináře z 6). Zakončeno písemným testem s otevřenými otázkami.- prezentace práce studenta (povinná)- 67% docházka na semináře- min. 60 % z testu
Garant
Mgr. Tomáš Boruta
Vyučující
prof. RNDr. Arnošt Wahla, CSc.prof. RNDr. Arnošt Wahla, CSc.