Předmět Sociální geografie B (KSG / SOCGY)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / SOCGY - Sociální geografie B, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Základní termíny a koncepty sociální geografie2. Nástinu vývoje sociální geografie v historické a teoretické perspektivě3. Společnost, jednání, prostor (B. Werlen)4. Vývoj lidstva, kultura, gender5. Zdroje, regiony, proměny krajiny6. Geografické struktury (doprava, sítě, sídla, difuse)7. Geografické tenze (hranice, disparity, globalizace, nemoci atd.)
Získané způsobilosti
Na základě znalosti genia loci (regionis, Evropa, Svět získat a rozvíjet schopnosti odhalovat synergické rozvojové trajektorie sociálně geografických krajinných aspektů.Naučit se přijímat rozhodnutí o vývoji krajiny na základě harmonizace prvků vnějšího a vnitřního prostředí člověka. Projektovat rozvoj krajiny na základě posouzení jejího potenciálu a faktorů, které mohou tento potenciál ovlivnit. Modelovat sociální jevy v krajině na základ potřeby sociálně geografických syntéz evoluce, funkčnosti a významovosti dílčích krajinných prvků.
Literatura
HEINEBERG, H. Einführung in die Anthropogeographie/Humangeographie Paderborn: UTB. 2007. WEICHHART, P. Entwicklungslinien der Sozialgeographie. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, 2008. HAMPL, M., ŽÍŽALOVÁ, P., BLAŽEK, J. Faktory- mechanizmy- procesy v regionálním rozvoji: aplikace konceptu kritického realizmu. Ekonomický časopis, 56, č. 7, s. 696-711., 2008. Hagget, P. Geography: A Global Synthesis. New York: Prentice Hall., 2011. HAMPL, M. Sociální Geografie: Proměny tematické orientace a přetrvávání výchozích problémů studia. Geografie-Sborník ČGS, 111(4), 382-400., 2006. WERLEN, B. Sozialgeographie. Basel: Haupt Verlag., 2000. JOHNSTON, R., J. The dictionary of human geography. New York: Wiley-Blackwell., 2000.
Požadavky
Znalost uvedené literaturyZnalost rozdílů v moderních a postmoderních přístupech při studiu sociálních kompotent krajiny a základní aspekty užití teorie vzniku nových kvalit v rozvoji krajiny. Podmiňující předměty neplatí pro studenty 2-letého navazujícího magisterského studia !65% splnění podmínek testu.
Garant
doc. RNDr. Jan Havrlant, CSc.Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.