Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Geografie služeb (KSG / XGESL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KSG / XGESL - Geografie služeb, Přírodovědecká fakulta, Ostravská univerzita v Ostravě (OU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do studia geografie služeb, vymezení objektu a předmětu studia a pojmu služba, postavení služeb ve světové ekonomice, klasifikace a příčiny rozvoje služebPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. - WILAM, P. kapitoly 1 a 22. Úloha produktivity práce a efektivnosti ve službách a produkční službyPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. - WILAM, P. kapitoly 3, 4 a 53. Geografie maloobchodu - vymezení, formy maloobchodních společnostíPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 1.1-1.44. Geografie maloobchodu - koncentrace, globalizace maloobchoduPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 1.5 a JINDRA, J. kapitola 2.15. Geografie maloobchodu: maloobchodní síťPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 2 a JINDRA, J. kapitola 2.36. Geografie maloobchodu: Maloobchodní síť a základní metody její územní a tržní analýzyPřečtěte si:BEDNÁŘ, P. kapitola 3.1-3.57. Geografie maloobchodu: Nákupní chování spotřebitelů a jeho výzkumPřečtěte si:JINDRA, J. kapitoly 3-5.4

Získané způsobilosti

Student zná teoretické přístupy ke studiu geografie služeb a orientuje se a je schopen úžívat odpovídajícím způsobem terminologii oboru. Chápe postavení produkčních služeb v ekonomice měst. Rozumí jejich významu z hlediska regionálního rozvoje vzhledem k proměně ekononomické struktury měst a kvalifikaci pracovních sil. Ovládá terminologii geografie maloobchodu a osvojí si znalosti metodiky hodnocení maloobchodní sítě a nákupního chování zákazníků.

Literatura

BEDNÁŘ, P. Geografie služeb I: geografie maloobchodu. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006. ISBN 9788073683528.JINDRA, J. Obchodní firmy: mezinárodní retailing. Praha: Vysoká škola ekonomická, 2006. BEDNÁŘ, P. - WILAM, P. Vybraná témata socioekonomické geografie. Ostrava: Ostravská univerzita, 2007. ISBN 9788073684198.Daniels, P.; Beaverstock, J.; Bradshaw, M. Geographies of the New Economy. London: Routledge, 2006. ISBN 0 415 35783 7.OSHRI, I.; KOTLARSKY, J.; WILLCOCKS, L. P. The Handbook of Global Outsourcing and Offshoring. Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2009. ISBN 978-02302-3550-2.ILLERIS, S. The Service Economy: A Geographical Approach. Chichester: Wiley, 1996. CIMLER, P. Územní strategie obchodních firem. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1994. Krafft, M. - Mantrala, M. K. Retailing in the 21st Century: Current and Future Trends. Dordrecht: Springer, 2005. BRYSON, J. R. - DANIELS, P. W. - WARF, B. Service Worlds: People, Organization, Technologies. London: Routledge, 2004. ZOOK, M. The Geography of the Internet Industry: Venture Capital, Dot-coms, and Local Knowledge. Oxford: Blackwell, 2005.

Požadavky

Vykonání zkoušky na konci semestru. Zkouška bude probíhat formou písemného testu s otevřenými otázkami, u některých otázek bude očekáváno i vyjádření vlastního názoru podložené znalostí základní studijní literatury. Limity známek zkouškového testu: 71-80 % bodů = 3, 81-90 % = 2, 91-100 % = 1.Zpracovnání tří korespondečních úkolů v průběhu semestru: 1. Pomocí e-archivu deníku MF DNES (http://mfdnes.newtonit.cz), popřípadě z jiných internetových stránek, vysledujte expanzi Vám známého nadnárodního maloobchodního řetězce potravin v ČR, podejte historii jeho vstupu a rozvoje a uveďte problémy, se kterými se při své expanzi na českém trhu potýkal. Rozsah 2-3 strany A4; 2. Proveďte dle zaslaných pokynů sčítání maloobchodní sítě v okolí Vašeho bydliště (obci, či městu - rozsah šetření je na Vašich možnostech) a vyhodnoťt, změny a stanovte trendy v její struktuře, ke kterým došlo v posledním období 2-3 let. Rozsah 3-4 strany A4 + příloha v podobě seznamu sečtených prodejních jednotek s jejich parametry dle zadání úlohy; 3. Podle zadání na tutoriálu si připravte návrh dotazníkového šetření k analýze nákupního spádu prodejní jednotky.

Garant

Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.RNDr. Jan Ženka, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.RNDr. Jan Ženka, Ph.D.Mgr. Ondřej Slach, Ph.D.RNDr. Jan Ženka, Ph.D.