Předmět Management kultury I/1 (UBK / 10023)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / 10023 - Management kultury I/1, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Management kultury. Doporučená literatura, vymezení pojmů: realizace divadla, pořadatel divadla, divadelní síť.2. Typologie divadla. Divadlo statutární, soukromé, divadlo jako nezisková organizace. Aktuální situace divadla.3. Management divadla. Plánování. Organizace. Právní formy provozování divadla. Vedení. Řízení. Kontrola.4. Základy divadelní činnosti. Organizační struktura divadla a organizační řád divadla. Pracovní řád, kolektivní smlouva a další interní předpisy. Dramaturgický plán. Zajištění autorských práv. Inscenační tým a jeho činnost před zahájením zkoušek. Zkouškové období, premiéra a hodnocení inscenace. Repertoárový plán.5. Divadelní projekt, jeho příprava a realizace. Vznik a zánik divadla. Rozpočet. Realizace divadla. Autorské desatero. Zájezdová činnost.Semináře:1. Marketingový mixDivadelní představení jako produkt. Znalost produktů a firmy. Znalost prostředí a konkurence.Divák jako zákazník. Informace o zákazníkovi. Potřeby zákazníka. Typologie zákazníků.Získávání diváka. Typologie diváků. Vlivy působící na rozhodování zákazníků ? diváků.Faktory ovlivňující chování diváků. Kulturní, sociální, osobní, psychologické.2. Public relations a spolupráce s médiiPráce s médií a veřejností. Public relation. E-mailová komunikace. Média. Tiskové materiály. Tisková konference. Podpora prodeje. Umělecká práce na zakázku. Komerce a sponzoring.3. FundraisingFundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Dvacet pravidel úspěšného fundraisingu. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.4. Komunikace v uměleckém týmuUmění komunikace a dialog hodnot. Efektivní prezentace a argumentace. Rizika rozhodování v týmu. Vyjednávání s institucemi. Zásady diskuse o ceně nabízené služby.5. Projekt, jeho příprava a realizaceCo je projekt. Cíle projektu. Zdůvodnění projektu. Postup práce na projektu. Hodnocení projektu.
Získané způsobilosti
Student bude schopen orientovat se v základní problematice managementu a marketingu v umění, především v divadelní činnosti včetně divadelního provozu.
Literatura
NEKOLNÝ, B.:. Divadelní systémy v zemích EU. Svět a divadlo, 2002, č. 3, s. 145. HINGSTON, P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. DVOŘÁK, J. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Praha: Pražská scéna, 2004. DVOŘÁK, J. Malý slovník managementu divadla. Praha: Pražská scéna, 2005. DVOŘÁK, J. Management divadla - antologie textů. Praha: Pražská scéna, 2004. JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. GREGORINI, J. Realizace dramaturgického plánu v divadle. Praha: SNP, 1990. DRUCKER, P. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Praha: Management Press, 1994.
Požadavky
1. Student musí aktivně navštěvovat přednášky a semináře (povoleny 2 absence). 2. Pro udělení zápočtu v ZS student vypracuje písemně tematickou práci na základě zadání pedagoga. 3. Zkouška bude probíhat na základě upřesnění pedagoga. Kontakt na pedagoga: Mgr. Tomáš Suchánek - manazer@bezruci.cz
Garant
Mgr. Tomáš SUCHÁNEK
Vyučující
Mgr. Tomáš SUCHÁNEKMgr. Tomáš SUCHÁNEK