Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Performance a happening (UBK / 10059)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / 10059 - Performance a happening, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Úvod.2. Action painting a koláž.3. Počátky happeningu (50. léta).4. Americké avantgardní divadlo.5. Happening v 60.letech v U.S.A. a západní Evropě.6. Československý happening.7.Japonský happening.8. Happening a Pop Art, Nouveau Réalisme a konceptualismus.9. Teorie - český a německý strukturalismus a angloamerická estetika 20.století.10. Performance Art.11. Performance Art a body Art.12. Performance Art a site specific.13. Závěr.

Získané způsobilosti

Na konci tohoto kurzu bude student schopen: pojmenovat specifické rysy happeningu a performance Art, bude schopen vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými druhy akčních umění, popsat rozdíly mezi různými druhy happeningů a performancemi; analyzovat tyto mezní umělecké formy.

Literatura

HENRI, A. Environments and happenings. London: Thames&Hudson, 1974. KAPROW, A. How to make a happening. New York: Maccarone Gallery, 1966. CHALUPECKÝ, J. Na hranicích umění: několik příběhů. Praha: Prostor, 1990. ISBN 80-85190-06-0.GOLDBERG, R. L. Performance Art: From Futurism to the Present. London: Thames&Hudson, 2001. KAYE, N. Postmodernism and performance. London: The Macmillan Press LTD, 1994. ISBN 0-333-51918-3.HANSEN, A. Primer of Happenings and Time/space art. New York: Something Else Press, 1965. KERSHAW, B. Research methods in theatre and performance. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2011. ISBN 978-074-8641-581.ALLAIN, P. a J. HARVIE. The Routledge companion to theatre and performance. New York: Routledge, 2005. ISBN 978-041-5257-213.EVANS, M. Tokyo Letter: Theatrical Happenings. The Hudson Review 19(2), 302-304. 1966. ZHOŘ, I. Akční tvorba. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 1991. MORGANOVÁ, P. Akční umění. Olomouc: Votobia, 1999. ISBN 80-7198-351-9.SOHM, H.; SZEEMAN, H. Happenings & fluxus. Koln: Kolnischer Kunstverein, 1970. VOSTELL, W. Happenings und Pop Art. Reinbeck: Rowohl, 1965. SCHECHNER, R. Performancia: teórie, praktiky, rituály. Bratislava: Divadelný ústav, 2009. ISBN 978-808-9369-119.REZEK, P. Tělo, věc a skutečnost v umění šededátých a sedmdesátých let. Praha: Ztichlá klika, 2010. WICK, R. Zur Soziologie Intermediärer unstpraxis: Happening - Fluxus - Aktionen. Köln: Philosophischen Fakultät Universität zu Köln, 1975.

Požadavky

1. Účast na přednáškách je dobrovolná2. Analýza zvolené akce o rozsahu 2 - 4 strany je předpokladem pro přistoupení k písemnému testu.3. Závěrečný písemný test: k úspěšnému zvládnutí zkoušky je potřeba dosáhnou alespoň 60 bodů ze 100. Kromě témat probraných v rámci přednášek bude předmětem testu i orientace v příslušných teoriích.Kontakt: talbot.ulysses@gmail.cz

Garant

Mgr. Hasan ZAHIROVIĆ, Ph.D.