Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management kultury I/2 (UBK / 10123)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / 10123 - Management kultury I/2, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Marketing na divadle. Divadelní trh. Segmentace trhu. Konkurence. Direkt marketing.2. Nástroje marketingu a marketingový mix: Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace. Lidé.3. Reklama: Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.4. Public relations a spolupráce s médii: PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.5. Kulturní politika. Evropský rámec a ČR. Kulturní politika EU. Kulturní politika ČR.Témata semináře:1. Marketingový mixDivadelní představení jako produkt. Znalost produktů a firmy. Znalost prostředí a konkurence.Divák jako zákazník. Informace o zákazníkovi. Potřeby zákazníka. Typologie zákazníků.Získávání diváka. Typologie diváků. Vlivy působící na rozhodování zákazníků ? diváků.Faktory ovlivňující chování diváků. Kulturní, sociální, osobní, psychologické.2. Public relations a spolupráce s médiiPráce s médií a veřejností. Public relation. E-mailová komunikace. Média. Tiskové materiály. Tisková konference. Podpora prodeje.Umělecká práce na zakázku. Komerce a sponzoring.3. FundraisingFundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Dvacet pravidel úspěšného fundraisingu. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.4. Komunikace v uměleckém týmuUmění komunikace a dialog hodnot. Efektivní prezentace a argumentace. Rizika rozhodování v týmu. Vyjednávání s institucemi. Zásady diskuse o ceně nabízené služby.5. Projekt, jeho příprava a realizaceCo je projekt. Cíle projektu. Zdůvodnění projektu. Postup práce na projektu. Hodnocení projektu.

Získané způsobilosti

Student bude schopen orientovat se v základní problematice managementu a marketingu v umění, především v divadelní činnosti včetně divadelního provozu.

Literatura

HINGSTON, P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994.

Požadavky

1. Student musí aktivně navštěvovat přednášky a semináře (povoleny 2 absence). 2. Pro udělení zápočtu v ZS student vypracuje písemně tematickou práci na základě zadání pedagoga. 3. Zkouška bude probíhat na základě upřesnění pedagoga. Kontakt na pedagoga: Mgr. Tomáš Suchánek - manazer@bezruci.cz

Garant

Mgr. Tomáš SUCHÁNEK

Vyučující

Mgr. Tomáš SUCHÁNEKMgr. Tomáš SUCHÁNEK