Předmět Management kultury I/2 (UBK / 10123)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / 10123 - Management kultury I/2, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Marketing na divadle. Divadelní trh. Segmentace trhu. Konkurence. Direkt marketing.2. Nástroje marketingu a marketingový mix: Produkt. Portfolio produktů a služeb divadla. Interval inscenace. Cena. Cenová politika. Typy slev. Distribuce a její alternativy. Propagace. Lidé.3. Reklama: Firemní identita. Divadelní design. Tvorba reklamy a reklamní kampaň. Formy komunikace. Reklama v divadle. Herci v reklamě.4. Public relations a spolupráce s médii: PR jako funkce a nástroj managementu. Hlavní média PR. Jak fungují média. Role tiskového mluvčího. Tiskové oznámení a tisková zpráva. Jak uspořádat tiskovou konferenci. Hodnocení mediálního působení.5. Kulturní politika. Evropský rámec a ČR. Kulturní politika EU. Kulturní politika ČR.Témata semináře:1. Marketingový mixDivadelní představení jako produkt. Znalost produktů a firmy. Znalost prostředí a konkurence.Divák jako zákazník. Informace o zákazníkovi. Potřeby zákazníka. Typologie zákazníků.Získávání diváka. Typologie diváků. Vlivy působící na rozhodování zákazníků ? diváků.Faktory ovlivňující chování diváků. Kulturní, sociální, osobní, psychologické.2. Public relations a spolupráce s médiiPráce s médií a veřejností. Public relation. E-mailová komunikace. Média. Tiskové materiály. Tisková konference. Podpora prodeje.Umělecká práce na zakázku. Komerce a sponzoring.3. FundraisingFundraising: Co je fundraising a proč je důležitý? Hlavní zásady fundraisingu. Fundraisingová strategie. Dvacet pravidel úspěšného fundraisingu. Zdroje finančních prostředků. Granty. Sponzoring. Merchandising.4. Komunikace v uměleckém týmuUmění komunikace a dialog hodnot. Efektivní prezentace a argumentace. Rizika rozhodování v týmu. Vyjednávání s institucemi. Zásady diskuse o ceně nabízené služby.5. Projekt, jeho příprava a realizaceCo je projekt. Cíle projektu. Zdůvodnění projektu. Postup práce na projektu. Hodnocení projektu.
Získané způsobilosti
Student bude schopen orientovat se v základní problematice managementu a marketingu v umění, především v divadelní činnosti včetně divadelního provozu.
Literatura
HINGSTON, P. Efektivní marketing. Praha: Euromedia Group, 2002. DVOŘÁK, J.:. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Pražská scéna, Praha 2004. DVOŘÁK, J.:. Malý slovník managementu divadla. Pražská scéna, Praha 2005. DVOŘÁK, J.:. Management divadla - antologie textů. Pražská scéna, Praha 2004. JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. HON, J.:. Marketing pro divadlo? Ano! Divadelní noviny, 1994, č. 21, s. 7. HERMAN, J.:. O historii zřizování divadle v Čechách. Svět a divadlo, 1996, č. 5, s. 158. HRONEC, I.:. Poznámky o riadeni divadel. Svět a divadlo, 1994, č. 3 + č. 4. GREGORINI, J.:. Realizace dramaturgického plánu v divadle. SNP, Praha 1990. DRUCKER, P.:. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Management Press, Praha 1994.
Požadavky
1. Student musí aktivně navštěvovat přednášky a semináře (povoleny 2 absence). 2. Pro udělení zápočtu v ZS student vypracuje písemně tematickou práci na základě zadání pedagoga. 3. Zkouška bude probíhat na základě upřesnění pedagoga. Kontakt na pedagoga: Mgr. Tomáš Suchánek - manazer@bezruci.cz
Garant
Mgr. Tomáš SUCHÁNEK
Vyučující
Mgr. Tomáš SUCHÁNEKMgr. Tomáš SUCHÁNEK