Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktika českého jazyka 1 (UBK / CU003)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / CU003 - Didaktika českého jazyka 1, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Pozornost je věnována aktuálním vzdělávacím programům, učebnicím a pomůckám pro výuku češtiny, zejména jazykové složky. Studenti získávají nové poznatky o využití jednotlivých metod a forem práce ve vyučovacím procesu, o problematice upevňování, prověřování a hodnocení znalostí, o přípravě učitele na výuku. V seminářích je věnována pozornost problematice utváření komunikačních dovedností, interpretaci textů v hodinách jazyka (v ZS), slohu i literatury (v LS), rozvoji na znalostech postavené tvořivosti. Ve výuce je vytvořen prostor pro reakce na poznatky a postřehy z průběžných pedagogických praxí.V Didaktice 1 je výuka věnována koncepčním dokumentům, specifikům oborové didaktiky, problematice výuky jazyka, komunikačním dovednostem.Studenti s hlubším zájmem o didaktickou problematiku mohou prohloubit znalosti v povinně volitelném předmětu Komunikační dovednosti ve školské praxi (ZS nebo LS).1. Programové dokumenty pro výuku na středních školách a odborných učilištích2. Plánování výuky3. Uplatnění didaktických principů ve výuce češtiny4. Poznatky o jazykovém systému jako východisko k získání jazykové kompetence5. Komunikace psaná a mluvená - shody a rozdíly

Získané způsobilosti

1. Dovednost orientovat se v učebních textech klasických i elektronických, schopnost posoudit jejich účelnost i odbornou správnost.2. Schopnost vyhledat odborné informace prostřednictvím domácích i zahraničních elektronických odborných portálů.3. Dovednost organizovat výuku s ohledem na prostředí a cíl edukace.

Literatura

ČECHOVÁ, M., STYBLÍK, V. Čeština a její vyučování. Praha:SPN, 1998. ČECHOVÁ, M. a kol. Komplexní jazykové rozbory. Praha: SPN, 1992. KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Jinočany: H & H, 1993. KOSTEČKA, J. Do světa literatury jinak. Praha: SPN, 1995. SEIFERTOVÁ, A. Tradiční sloh netradičně. Praha: Blug , 2000. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno: PdF MU, 1994.

Požadavky

Docházka do výuky (80%).Další požadavky budou přesně (písemně) stanoveny vyučujícím na začátku semestru.

Garant

Doc. PhDr. Eva HÖFLEROVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Alena ŘÍČNÁ