Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika práce s dětmi a mládeži (UBK / KT008)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / KT008 - Metodika práce s dětmi a mládeži, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Proces čtení, čtenářské návyky, poruchy čtení, vývoj čtenářského zájmu.2. Působení četby, účinky četby, specifika pubescentních čtenářů, charakteristika jednotlivých věkových stupňů, specifika komunikace s dětským čtenářem.3. Výchova četbou, informatická výchova dětí a mládeže.4. Výchova a vzdělávání dětského čtenáře, pedagogika v práci knihovníka.5. Projekty na podporu čtenářství v České republice, projekty podporující čtení v Evropě.6. Organizace podporující četbu v České republice a v zahraničí.7. Metody práce s dětmi a mládeží v knihovnách, diferenciace čtenářů.8. Individuální práce se čtenáři v odděleních pro děti a mládež.9. Skupinové formy práce s dětskými čtenáři.10. Nové formy práce se čtenáři, uplatnění moderních technologií a komunikačních medií v dětských odděleních.11. Výzkumy čtenářství, typy čtenářských výzkumů, historie výzkumů, čtenářské výzkumy v ČR (Jak čtou české děti?, PISA a PIRLS).

Získané způsobilosti

Student získá teoretické znalosti s prací s dětským čtenářem, seznámí se se specifiky jednotlivých věkových kategorií z hlediska psychologie a pedagogiky. Zná nové metody práce s dětským čtenářem, umí prakticky uplatnit jednotlivé metody individuálního i skupinového působení na čtenáře.

Literatura

HOMOLOVÁ, K. Čtenářská propedeutika. Ostrava, 2009. ISBN 978-80-7368-657-4.DOMBROVSKÁ, M., H. LANDOVÁ. Informační gramotnost - teorie a praxe v ČR. Národní knihovna: knihovnická revue. 2004. CHALOUPKA, O. Rodina a počátky dětského čtenářství. Praha, 1995. ISBN 80-85865-40-8.CHALOUPKA, O. Škola a počátky dětského čtenářství. Praha, 1995. ISBN 80-85865-41-6.VÁŠOVÁ, L. Úvod do bibliopedagogiky. Praha, 1995. ISBN 80-85866-07-2.TRÁVNÍČEK, J. Čteme?: obyvatelé České republiky a jejich vztah ke knize: (2007). Brno, 2008. ISBN 978-80-7294-270-1.LEDERBUCHOVÁ, L. Dítě a kniha: o čtení jedenáctiletých. Plzeň, 2004. ISBN 80-86898-01-6.

Požadavky

Aktivní účast na seminářích, referát o konkrétních formách práce s dětmi a mládeží ve vybrané knihovně, seminární práce na téma využití a uplatnění informačních technologií v odděleních pro děti a mládež, prezentace metodiky dvou vybraných formy práce pro zvolenou věkovou kategorii čtenářů a zapojení do diskuzí k prezentacím.

Garant

Mgr. Jiřina KUDELOVÁ