Předmět Úvod do teorie a praxe kulturních průmys (UBK / TN002)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / TN002 - Úvod do teorie a praxe kulturních průmys, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Teorie kulturního průmyslu T. W. Adorna, kulturní průmysly jako fenomén moderní ekonomiky, kreativní průmysly a kulturní průmysly - vymezení a vzájemné vztahy, Richard Florida a kreativní třída, kulturní průmysly evropských států a měst. "Pomocné vědy kulturněprůmyslové" - marketing a marketingové komunikace včetně reklamy, fundraising, ekonomika, autorské právo, psychologie kreativity. Praxe kulturních průmyslů - konkrétní realizace a případové studie.
Získané způsobilosti
Student se bude teoreticky a prakticky orientovat v disciplíně dle formulovaného cíle výuky.
Literatura
PUCHTA, D. Kreative Industrien Gabler. Berlin, 2009. CIKÁNEK, M. Kreativní průmysly. Praha: Institut umění, 2009. SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. ZELENÁ KNIHA. Uvolnění potenciálu kulturních a tvůrčích odvětví.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce a splnění zadaných úkolů.
Garant
Doc. PhDr. Miroslav ZELINSKÝ, CSc.
Vyučující
Doc. PhDr. Miroslav ZELINSKÝ, CSc.