Předmět Marketing kultury a fundraising (UBK / TN025)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / TN025 - Marketing kultury a fundraising, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah, význam a metody fundraisingu nestátní neziskové organizace. Cílem je uvést studenty do základů problematiky financování organizací neziskového sektoru a seznámit je s možnostmi vícezdrojového financování. Hlavní důraz je kladen na správné zpracování grantových žádostí a na představení jednotlivých grantových schémat dostupných pro žadatele v České republice. Studenti budou schopni vyhledávat zdrojové příležitosti pro neziskové organizace, využívat fundraisingové metody k získávání finančních prostředků a zpracovávat základní grantové žádosti.
Získané způsobilosti
Student se bude teoreticky a prakticky orientovat v disciplíně dle formulovaného cíle výuky.
Literatura
BRAY, I. Effective Fundraising for Nonprofits. California: Delta Printing Solutions, 2010. KOLÁŘ, R. Fundraising - pořádání benefičních akcí. Praha: Informační centrum nadací a jiných neziskových organizací, 2000. CICONTE, B., JACOB, J. G. Fundraising Basics - Complete Guide. Sudbary. MA: Jones and Bartlett Publishers, 2009. BURDA, J. Fundraising pro začátečníky. Praha: Národní institut dětí a mládeže, 2007. LEDVINOVÁ, J. Fundraising z místních zdrojů. Baltimore: The John Hopkins University Institute for Policy Studies, 1996. POLAČKOVÁ, Z. Fundraisingové aktivity - jak získat finanční prostředky od místní komunity. Praha: Portál, 2006. RAUHE, H., AUST, N., DEMMER, CH. Kulturmanagement: Theorie und Praxis einer professionellen Kunst. Berlín, 1997. SMOLÍKOVÁ, M. Management umění. Praha: VŠUP, 2008. HLOUŠEK, J. Manažer v sociálních službách - Fundraising. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. JOHNOVÁ, R. Marketing kulturního dědictví a umění. Praha: Grada, 2008. KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001. Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press, 1996. DVOŘÁK, T. Nadace a nadační fondy: text zákona s poznámkami. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. BOUKAL, P. Nestátní neziskové organizace (teorie a praxe). Praha, VŠE, 2009. ISBN 978-80-245-1650-9.GOULLI, R., FRIČ, P. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. DUBEN, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. Praha: Codex Bohemia, 1996. ISBN 80-85963-19-1.REKTOŘÍK, J. a kolektiv. Organizace neziskového sektoru - Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: Ekopress, 2010. NORTON, M. Praktický průvodce fundraisingem pro neziskové organizace. Praha: Nadace VIA, 2003. ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. I. Díl. Liberec: Omega, 2003. ČEPELKA, O. Průvodce neziskovým sektorem Evropské unie. II. Díl. Liberec: Omega, 2003. DRKUCKER, P. F. Řízení neziskových organizací. Management Press, 1994. HAGOORT, G. Umělecký management v podnikatelském stylu. Praha: AMU, 2009. PEŠOUTOVÁ, M. a kolektiv. Zaměstnanostní projekty a fundraising. Brno: Drom, 2004.
Požadavky
Aktivní účast ve výuce a splnění zadaných úkolů.
Garant
Doc. PhDr. Miroslav ZELINSKÝ, CSc.
Vyučující
Doc. PhDr. Miroslav ZELINSKÝ, CSc.