Předmět Psychologie reklamy (UBK / TN039)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UBK / TN039 - Psychologie reklamy, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základním východiskem je poukázat na možnosti využití poznatků z oboru psychologie při koncipování reklamy. Prostřednictvím obeznámení se s relevantními případovými studiemi z domácí i zahraniční provenience předmět demonstruje, jak zefektivnit jeden z nástrojů marketingové komunikace zaměřený na vybranou cílovou skupinu. Provedením praktických cvičení spočívajících v analýze printových i audiovizuálních reklamních komunikátů v intencích základních psychologických teorií reflektuje opodstatněnost implikace psychologie do oblasti reklamy.
Získané způsobilosti
Student se bude teoreticky a prakticky orientovat v disciplíně dle formulovaného cíle výuky.
Literatura
KOLLÁRIK, T., SOLLÁROVÁ, E. Metódy sociálnopsychologickej praxe. Bratislava: Ikar, 2004. KOUDELKA, J. Pestrý svět referenčních skupín v reklamě. Marketing a komunikace, 2005. KERN, H., METH, CH., NOLZ, H., PETER, M., WINTERSPERGER, R. Přehled psychologie. Praha: Portal, 2004. HRADISKÁ, E., LETOVANCOVÁ, E. Psychológia marketingovej komunikácie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2005. DOLINSKI, D. Psychologiczne mechanizmy reklamy. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Pedagogiczne, 2003. VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.PROCHASKA, J. O., NORCROSS, J. C. Psychoterapeutické systémy - průřez teoriemi. Praha: Grada, 1999. VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.MONZEL, M. 99 tipů pro úspěšnější reklamu. Praha: Grada, 2009.
Požadavky
Seminární práce v rozmezí 5 stran textu, obsahující analýzu vybraného reklamního komunikátu prostřednictvím psychologické teorie.
Garant
Mgr. Ivana POLAKEVIČOVÁ, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Ivana POLAKEVIČOVÁ, Ph.D.