Předmět Sociální interakce ve výuce cizích jaz. (UCJ / AU015)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UCJ / AU015 - Sociální interakce ve výuce cizích jaz., Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Sylabus semináře:1. Classroom interaction (action, reaction, co-operation, conflict, communication)2. Who, Why, What, How, metodology and language3. Teacher role (teaching tasks and teaching strategies)4. Learner role (learning tasks and activities)5. Description of classroom language6. Description of clasroom methodology (COLT, TALOS)7. Description of classroom affect (observer, teacher. councelling, suggestopaedia, silent way)8. Description of classroom learning events (methodology, activity sequences, lessons and conversations, participants, setting)9. Exploring (language, verbal interaction, functions)10. Exploring methodology11. Exploring affect12. Exploring learning events
Literatura
Ur, P. A Course in Language Teaching. Practice and Theory. Malamah-Thomas, A. Classroom Interaction. Wajnryb, R. Classroom Observation Tasks. Rivers, W. M. Interactive Language Teaching. Woodward, T. Models and Metaphors in Language Teacher Training. Allwright, D. Observation in the Language Classroom. Wright, T. Roles of Teachers & Learners. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazyzích hodnotíme, UP Olomouc, 2002. Byrne, D. Techniques for Classroom Interaction. Wallace, M. Training Foreign Language Teachers. A reflective approach.
Garant
Mgr. Markéta JOHNOVÁ, Ph.D.