Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do didaktiky (UCJ / NP019)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UCJ / NP019 - Úvod do didaktiky, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Didaktika jako teorie vzdělávání a vyučování, předmět didaktiky a její postavení v systému pedagogických disciplín.2. Základní pedagogické dokumenty - práce s učebními plány, osnovami, RVP a ŠVP, tvorba vlastního celoročního plánu učiva.3. Pedagogicko- psychologická diagnostika ve školní didaktice.4. Interakce a komunikace ve výuce.5. Didaktické zásady. Didaktická analýza učiva vybraného tematického celku.6. Výukové cíle a jejich taxonomie - praktický nácvik formulace výchovně vzdělávacích cílů.7. Organizační formy výuky. Stanovení vhodných organizačních forem u vybraného učiva vzhledem ke stanoveným výukovým cílům.8. Výukové metody. Příprava aktivizačních metod do vyučování.9. Materiální didaktické prostředky. Učebnice.10. Technologie výuky - příprava didaktického testu z vybraného tematického celku, jeho vyplnění a hodnocení.11. Hodnocení - sestavení širšího slovního hodnocení fiktivního žáka za pololetí.12. Profesní dráha učitele, kompetence.13. Příprava a realizace vyučovací hodiny.14. Pedagogická aktualita.

Literatura

SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9. KOLÁŘ, Z., ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 3.vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3. PETTY, G. Moderní vyučování: Praktická příručka. 5. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4. JANIŠ, K. Obecná didaktika: vybraná témata. Hradec králové: Gaudeamus, 2006. ISBN80-7041-080-9. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2., rozšířené a aktualizované vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1821-7. PASCH, M.,et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2.vyd. Praha: Portál, 2005, c1998. ISBN 80-7367-054-2. KURELOVÁ, M. Pedagogika II. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2001. ISBN 80-7942-156-8. CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 4. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. NIKL, J. Technologie projektování učebních činností prostřednictvím vzdělávacích cílů. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2006. ISBN 80-7372-120-1. ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.

Požadavky

Vypracování a obhájení seminární práceÚstní zkouška - nastudování přednášek a povinné literatury

Garant

Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.