Předmět Řízená ped. praxe (UCJ / NP028)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UCJ / NP028 - Řízená ped. praxe, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Literatura
Beran, V. Jak na školní vzdělávací program. V. část. Učitelské listy, Ředitelské listy. 2004/2005, č. 7, s. 3-4. Walterová, E. Kurukulum. Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě. Brno: CDVU MU, 1994. Průcha, J. Moderní pedagogika. Věda o edukačních procesech. Praha: Portál, 1996. Byčkovský, P. / Kotasem, J. Nová teorie klasifikování kognitivních cílů ve vzdělávání: Revize Bloomovy taxonomie. Pedagogika, 2004, č. 3. s. 227-242. Švec, V. / Filová, H. / Šimoník, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 2002. Bertrand, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc: Univerzita Palackého, 2002. Blížkovský, B. Systémová pedagogika. Ostrava? AMOSIUM SERVIS, 1992. Kalous, Z. / Obst, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. Prášilová, M. Tvorba vzdělávacího programu. Praha: Triton, 2006. Belcourt, M. / Wright, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998.
Požadavky
V průběhu celé praxe si student povede podrobné dossier o svém pedagogickém působení v daném školském zařízení. Tato dokumentace bude zahrnovat nejen podrobnou přípravu na jednotlivé vyučovací hodiny, ale také jejich detailní zhodnocení, které student provede spolu s vedoucím oborové praxe v daném školském zařízení. Toto dossier poslouží jednak k důslednému zmapování souvislé pedagogické praxe, jednak je student předloží zkušební komisi v průběhu Státní závěrečné zkoušky z Didaktiky němčiny.Studenti absolvují v rámci předmětu 10 hodin náslechů a pozorování ze sledovaných hodin zpracují ve formě deníku, který bude dále reflektovat způsob jazykové výuky na škole, bude obsahovat evaluaci učebnice a sebereflexi
Garant
Mgr. Jana NÁLEPOVÁ, Ph.D.