Předmět Muzejní management a marketing (UHV / M1037)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UHV / M1037 - Muzejní management a marketing, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vymezení pojmu management a marketing.2. Dějiny managementu - vývoj teorií a modely managementu.3. Vnitřní a vnější podmínky pro fungování muzea.4. Management a základní úkoly manažerů muzeí. Muzeum a zřizovatel. Financování muzeí. Tvorba rozpočtu v příspěvkové organizaci.5. Organizační řád a provozní řády muzea.6. Proces řízení v muzeu - plánování, organizování, výběr a rozmístění spolupracovníků, vedení a kontrola.7. Management sbírkotvorné činnosti.8. Marketing muzeí a vztahy muzeí s veřejností. Marketingový výzkum muzejního publika.9. Portofoliová analýza marketingu muzea. Rozvoj finančních zdrojů. Vstupné a cenová politika. Komerční činnost a služby. Sponzorování.10. Strategické plánování v muzeu.11. Projektové řízení.12. Evaluace činností muzea. Výkonnostní indikátory. Standardy.
Získané způsobilosti
Posluchač získá znalosti v oblasti aplikace obecných poznatků teorie managementu (zejména neziskových organizací) na specifické podmínky činnosti muzea.
Literatura
Kesner, L. Marketing a management muzeí a památek. Praha, 2005. Waidacher, F. Príručka všeobecnej muzeológie. Bratislava, 1999.
Požadavky
K úspěšnému absolvování Muzejní management a marketing je třeba získat zkoušku.
Garant
Doc. Ing. Miloš ZAPLETAL, Dr.
Vyučující
Doc. Ing. Miloš ZAPLETAL, Dr.