Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sportovní, kult. a soc. aktivity jedinců (VCKDS / FVP02)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu VCKDS / FVP02 - Sportovní, kult. a soc. aktivity jedinců, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Význam volnočasových aktivit pro osobnost člověka se znevýhodněním.2. Sportovní aktivity osob s tělesným postižením.3. Sportovní aktivity osob se zrakovým postižením.4. Sportovní aktivity osob se sluchovým postižením.5. Kulturní aktivity osob s tělesným postižením.6. Kulturní aktivity osob se zrakovým postižením.7. Kulturní aktivity osob se sluchovým postižením.8. Sociální aktivity osob s tělesným postižením.9. Sociální aktivity osob se zrakovým postižením.10. Sociální aktivity osob se sluchovým postižením.

Literatura

Kircher, J. Emotivní pohybové aktivity jako součást kvality života. Ústí nad Labem: Pedagogická fakulta UJEP, 2007. MACHEK, J. a kol. Na pomoc instruktorům prázdninových táborů pro zdravotně postižené děti. Praha: Svaz tělesně postižených v ČR, 2006. Horáková, P. Neslyšící herci a jejich skupiny v České republice. Olomouc: PedF UP, 2006. HÁJEK, B. - HOFBAUER B. - PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.Menšová, J. - Panská, S. Volný čas jako součást životního stylu osob se sluchovým postižením. Aplikované pohybové aktivity v teorii a praxi, 2013/4 (1), 53-60. Ješina, O., - Kudláček, M. a kol. Aplikovaná tělesná výchova. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. Kopecká, K. In Sborník příspěvků ze semináře zaměřeného na význam aplikovaných pohybových aktivit v. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 64 s. ISBN 978-80-244-3209-0.MENCAP. Aktivity volného času pro osoby stěžkýma kombinovaným postižením. Praha: Modrý klíč, 1997. ISBN 80-902494-0-X.Kosinová, B. Neslyšící jako jazyková a kulturní menšina. Praha, 2008. Ješina, O. - Hamřík, Z. a kol. Podpora aplikovaných pohybových aktivit v kontextu volného času. Olomouc: Univerzita Palackého, 2011. Šedivá, Z. Psychologie sluchově postižených ve školní praxi. Praha: Septima, 2006. ISBN 80-7216-232-2.Hrouda, T. - Rybová, L. Sport v životní dráze člověka s tělesným postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. 2010. Č. 1 (2) s. 56-61. KOVÁČOVÁ, B. Športovná zájmová činnosť jednotlivcov s postihnutím, narušením a ohrozením v ich voľnom čase. Fenclová, J. a kol. Ve světě sluchového postižení. Praha: FRPSP, Středisko rané péče Tamtam, 2005. www.etnetera.czwww.helpnet.czwww.invarena.czwww.lidemezilidmi.czwww.prodeep.czLechta, V. Základy inkluzivní pedagogiky. Dítě spostižením, narušením a ohrožením ve škole. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-679-7.

Požadavky

Účast na výuce (75 %), aktivní vystupování v rámci diskusí, písemná seminární práce, prezentace vybraného tématu (PowerPoint). Úspěšné absolvování písemného testu, ústní rozpravy v rozsahu uvedené odborné literatury a obsahu přednášek.

Garant

Mgr. Marta KOLAŘÍKOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Marta KOLAŘÍKOVÁ, Ph.D.