Předmět Základy pedagogiky a edukace v ošetřovat (UO / DD021)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UO / DD021 - Základy pedagogiky a edukace v ošetřovat, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Vzdělávání dospělých - základní pojmy (pedagogika, andragogika), dospělý v andragogice, motivace k učení, cílové skupiny vzdělávání.2. Didaktická teorie vzdělávání dospělých (motivační faktory, schopnost učit se, didaktická kostka - učební postup, způsoby učení, učební základna, hierarchie učení dospělého).3. Edukace v ošetřovatelství ( stručná historie, právo pacienta na informace, současné požadavky na edukaci pacientů, profesionální model edukace, edukace a zdravotní stav pacienta).4. Předpoklady pro efektivní edukaci pacientů (dovednosti sestry v roli edukátorky, zásady edukace pacientů, edukace a proces změny, dokumentace edukace).5. Metodika tvorby edukačního plánu (příklady témat edukačních plánů, posouzení edukačních potřeb pacienta, struktura edukačního plánu).
Literatura
MASTILIAKOVÁ, D. Edukační činnost sestry. Distanční studijní opora a e-learningový kurz [online]. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2012. SVĚRÁKOVÁ, M. Edukační činnost sestry. Úvod do problematiky. Praha: Galén, 2012. ISBN 978-80-7262-845-2.BENEŠ, M. Andragogika. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.MAGUROVÁ, D., MAJERNÍKOVÁ, L. Edukácia a edukačný proces v ošetrovaťelstve. Martin: Osveta, 2009. ISBN 978-80-8063-326-4.ŠKRLOVI P. a M. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent Orion, 2003. ISBN 80-7172-841-1.NEMCOVÁ, J. HLINKOVÁ, E. Moderná edukácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2010. ISBN 978-80-8063-321-9.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.BASTABLE, S. B. Nurse as Educator. Principles of Teaching and Learning for Nursing Practice. Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 2003. ISBN 0-7637-1441-0.
Požadavky
Vypracování edukačního plánu 5-8 stran na vybrané téma.Prezentace a obhájení zvoleného tématu edukačního plánu u klienta/pacienta.Závěrečný elektronický test (minimální úspěšnost 80%).
Garant
Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.
Vyučující
PhDr. Jana HALUZÍKOVÁ, Ph.D.