Předmět Seminář ze základů didaktiky (UPPV / 00105)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / 00105 - Seminář ze základů didaktiky, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Základní pedagogické dokumenty - práce s učebními plány, osnovami, tvorba vlastního celoročního plánu učiva.Vyučovací hodina - realizace přípravy na vyučovací hodinu.Tradiční model vyučování, jeho podstata, komponenty. Mikrovýstup předvedený v semináři formou slovně názorné koncepce.Příprava aktivizačních metod do vyučování - motivační hry, brainstorming, myšlenkové mapy.Výukové cíle a jejich taxonomie - praktický nácvik formulace otázek dle Bloomovy taxonomie.Technologie výuky - příprava didaktického testu z vybraného tématického celku.Aktuální otázky vyučování a vzdělávání - pedagogická aktualita.
Získané způsobilosti
Student získá praktické dovednosti z vybraných oblastí učitelské profese.
Literatura
PETTY, G. Moderní vyučování: Praktická příručka. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita ve výchově: vzestup, pád nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7174-857-3.KALHOUS, Z., OBST, O. Didaktika sekundární školy. Olomouc: UP, 2003. ISBN 80-244-0599-7.SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-262-9.KOLÁŘ, Z. ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0885-X.KARNSOVÁ, M. Jak budovat dobrý vztah mezi učitelem a žákem. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-032-4.KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.KURELOVÁ, M. Pedagogika II. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2001. ISBN 80-7942-156-8.SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7.BENDL, S. Školní kázeň: metody a strategie. Praha: ISV, 2001. ISBN 80-85866-80-3.SÝKORA, M. Učebnice: Její úloha v práci učitele a ve studijní činnosti žáků a studentů. Praha: EM-Effect, 1996. ISBN 80-900566-1-X.PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků ve výuce. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-083-9.KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Olomouc: UP, 1998. ISBN 80-7067-920-4.
Požadavky
Podmínkou získání zápočtu je aktivní účast na seminářích (povoleny jsou 2 absence za semestr) a odevzdání všech písemně zpracovaných seminárních úkolů v předem stanovených termínech (ty vždy s dostatečných předstihem určí vyučující).
Garant
PhDr. Šárka ČÍŽKOVÁ
Vyučující
PhDr. Šárka ČÍŽKOVÁ