Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praktika I (UPPV / 00136)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / 00136 - Pedagogická praktika I, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Hodnocení vyučovací hodiny, pozorovací záznamy.Náslech ve výuce na vybrané střední škole. Rozbor náslechových hodin.Mikrovýstup s vlastním tématem vyučovací hodiny.Slovní hodnocení žáků. Praktický nácvik.Práce se základními pedagogickými dokumenty.Motivace ve výuce. Praktický nácvik.Skupinové vyučování. Praktický nácvik.

Získané způsobilosti

Student získá znalosti a dovednosti z vybraných témat nutné pro výkon učitelské profese.

Literatura

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.ČECHOVÁ, B. A KOL. Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce. Praha: www.scio.cz, s.r.o., 2006. ISBN 80-86910-53-9.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4.KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. ISBN 978-80-87029.KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-4668-4.PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.NELEŠOVSKÁ, A. Didaktika IV. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0037-5.CAMPBELL, J. R. Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-516-4.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6.SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků ve výuce. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-083-9.LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.KRET, E. Učíme (se) jinak: nápady a rady pro učitele a rodiče. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-030-8.HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce: zvyšujeme efektivnost vyučování na všech typech škol. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0.PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1.SILBERMAN, M., LAWSON, K. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.

Požadavky

Zápočet bude udělen na základě absolvování seminární výuky (povoleny jsou dvě absence za semestr) a splnění úkolů z ní vyplývajících.

Garant

PhDr. Šárka ČÍŽKOVÁ

Vyučující

PhDr. Šárka ČÍŽKOVÁ