Předmět Sociální komunikace v pomáhajících profe (UPPV / BD009)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / BD009 - Sociální komunikace v pomáhajících profe, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Sociální styk (sociální percepce, interakce, komunikace).2. Základní komunikační modely.3. Verbální komunikace (její význam, obsahová stránka řeči, paralingvistika, překážky v komunikaci, komunikační techniky). Technika mluveného slova.4. Neverbální komunikace. Řeč těla. Image.5. Aktivní naslouchání.6. Empatie. Emoční inteligence.7. Konflikt a agrese v komunikaci.8. Rozhovory. Poradenský rozhovor.9. Komunikace ve skupině.10. Interpersonální konflikty.11. Osobnostní typologie pracovníka v pomáhajících profesích. Specifika komunikace v pomáhajících profesích. Syndrom vyhoření a syndrom pomáhajících.12. Komunikace a problémový klient. Typy uživatelů.
Literatura
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-150-9.KELNAROVÁ, J., MATĚJKOVÁ, E. Psychologie a komunikace pro zdravotnícké asistenty - 4.ročník. Praha: Grada, 2009. ISBN 9788024728315.VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.QUISOVÁ, S. Sociální komunikace v pomáhajících profesích. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2009. ISBN 978-80-7248-551-2.NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství: struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5.BERNE, E. Co řeknete, až pozdravíte. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7106-231-6.GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85424-40-1.MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-429-X.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Grada: Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.KOPŘIVA, P., et al. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.BUCHTOVÁ, B. Rétorika. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0868-X.HARTLEY, M. Řeč těla v praxi: teorie, cvičení a modelové situace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-844-9.JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
Požadavky
Student zpracuje vybrané korespondenční úkoly ze studijní opory. Vypracované úkoly odevzdá dle pokynů vyučujícímu. Splnění úkolů je podmínkou k zapsání ke zkoušce. Student bude moci průběžně konzultovat individuálně studovaná témata předmětu prostřednictvím elektronické pošty, individuálních nebo skupinových konzultací.
Garant
Mgr. Silvie QUISOVÁ, Ph.D.
Vyučující
Mgr. Silvie QUISOVÁ, Ph.D.