Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktizace sociálně patologických jevů (UPPV / BD015)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / BD015 - Didaktizace sociálně patologických jevů, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení základního pojmového aparátu: patosociální jev, přehled vybraných sociálně patologických jevů, jejich charakteristika, rozsah a dopady na společnost.2. Postup vyhledávání sociálně patologických jevů a nástroje sledující zmapování terénu.3. Didaktizace sociálně patologických jevů. Vymezení základního pojmového aparátu. Vztah k obecné didaktice.4. Vybrané didaktické zásady a jejich uplatnění v systému didaktizace.5. Přehled základních organizačních forem a jejich uplatnění v systému didaktizace.6. Uplatnění vybraných výukových metod v systému didaktizace.7. Aktivizační metody. Motivační hry, brainstorming, myšlenkové mapy.8. Koncipování programu primární prevence. Dominanty programu.9. Projektové vyučování. Sociálně patologické jevy a jejich prevence.

Literatura

JANIŠ, K. Didaktizace patosociálích jevů. Opava: Slezská unvierzita v Opavě, 2012. PETTY, G. Moderní vyučování: Praktická příručka. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.NIKL, J. Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci. Praha: Policejní akademie České republiky, 2000. ISBN 80-7251-033-9. KALHOUS, Z, OBST, O., et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.ŠVARCOVÁ, E. Úvod do etopedie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-449-9.MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 1995. ISBN 80-210-1124-6.JANIŠ, K. Partnerství, manželství, rodičovství a středoškolská mládež. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-246-1.PRŮCHA, J., ed. Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.JANIŠ, K., BÁRTOVÁ, Z. Uplatnění asertivity v sociální komunikaci. Hradec Králové: Gaudeamus,, 2005. ISBN 80-7041-379-4.ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.

Požadavky

Vypracování seminární práce, která bude odrážet schopnost studenta systematicky se připravit na různé aktivity, které jsou využitelné při tvorbě preventivního programu. Pozitivně jsou hodnoceny aktivity, které si student vyzkoušel realizovat např. při realizace praxe. Individuální konzultace dle dohody.

Garant

Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.

Vyučující

Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.