Předmět Kazuistický seminář (UPPV / BK080)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / BK080 - Kazuistický seminář, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
SEMINÁŘPřehled probírané látky:1. Seznámení s obsahem předmětu, cíli a organizací výuky2. Kazuistika - vypracovávání v různých oblastech (pedagogika, psychologie, sociální práce apod.)3. Struktura kazuistiky, způsob formulace, přednesení kazuistiky, vedení diskuse4. Příkladová kazuistika - rozbor jednotlivých částí5. Kazuistika připravená studenty - prezentace, diskuse, rozbor6. Kazuistika připravená studenty - prezentace, diskuse, rozbor7. Kazuistika připravená studenty - prezentace, diskuse, rozbor8. Kazuistika připravená studenty - prezentace, diskuse, rozbor9. Kazuistika připravená studenty - prezentace, diskuse, rozbor10. Kazuistika připravená studenty - prezentace, diskuse, rozbor11. Kazuistika připravená studenty - prezentace, diskuse, rozbor12. Závěrečné zhodnocení jednotlivých výstupů.
Získané způsobilosti
Student efektivně komunikuje s klientem za účelem získání adekvátních informací, ze kterých je schopen sestavit kazuistiku a učinit závěr případu.
Literatura
HUČÍK, J. HUČÍKOVÁ,A. Kazuistika v sociálnej práci. Bratislava : VŠZaSP sv. Alžběty, 2010. ISBN 978-80-89271-66-5.HUČÍK, J. HUČÍKOVÁ,A. Kazuistika ve špeciálnej pedagogike. Prešov : Prešovská univerzita v Prešově, 2010. ISBN 978-80-555-0143-7.BAŠTECKÁ, B. Klinická psychologie v praxi. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-735-3.KONDÁŠ, O., KRATOCHVÍL, S., SYŘIŠŤOVÁ, E. Psychoterapia a reedukácia. Martin: Osveta, 1989. ISBN 80-217-0014-9.TRAPKOVÁ, L., CHVÁLA, V. Rodinná terapie psychosomatických poruch: [rodina jako sociální děloha]. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-561-5.BAŠTECKÁ, B., GOLDMAN, P. Základy klinické psychologie. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-550-4.GELDARD, K. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-476-2.HRABAL, V. Diagnostika: pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Diagnostika: pedagogickopsychologické poradenství II. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-101-X.DVOŘÁKOVÁ, M. Pedagogicko psychologická diagnostika. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Pedagogická fakulta,, 1995. ISBN 80-7040-143-5.DITTRICH, P. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany: H&H, 1993. ISBN 80-85467-06-2.DVOŘÁKOVÁ, M. Pedagogicko-psychologická diagnostika II. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 1999. ISBN 80-7040-282-2.HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogicko-psychologické poradenství I: vybrané problémy. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-215-6.VÁGNEROVÁ, M. Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1538-7.SVOBODA, M. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. 2. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-566-0.SVOBODA, M. Psychologická diagnostika dospělých. 3. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-050-X.TRPIŠOVSKÁ, D. Psychologická diagnostika pro učitele. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 1997. ISBN 80-7044-159-3.KRATOCHVÍL, S. Základy psychoterapie. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-122-0.
Požadavky
Zápočet prezenční formy - aktivní účast na seminářích, zpracování kazuistiky v rozsahu 5 normostran a její prezentace v semináři