Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociální komunikace v pomáhajících profe (UPPV / BP009)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / BP009 - Sociální komunikace v pomáhajících profe, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Sociální styk (sociální percepce, interakce, komunikace).2. Základní komunikační modely.3. Verbální komunikace (její význam, obsahová stránka řeči, paralingvistika, překážky v komunikaci, komunikační techniky). Technika mluveného slova.4. Neverbální komunikace. Řeč těla. Image.5. Aktivní naslouchání.6. Empatie. Emoční inteligence.7. Konflikt a agrese v komunikaci.8. Rozhovory. Poradenský rozhovor.9. Komunikace ve skupině.10. Interpersonální konflikty.11. Osobnostní typologie pracovníka v pomáhajících profesích. Specifika komunikace v pomáhajících profesích. Syndrom vyhoření a syndrom pomáhajících.12. Komunikace a problémový klient. Typy uživatelů.

Získané způsobilosti

Student má znalost sociální komunikace, rozumí procesům sociální interakce a dokáže propojit obecné informace v konkrétní komunikační situaci. Dokáže využívat všech prostředků komunikace k vedení rozhovoru s klientem, překonávat komunikační překážky, volit vhodný způsob sociální intervence podle potřeb klienta. Student ovládá různé komunikační strategie podle specifik klienta.

Literatura

SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-691-9.KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-150-9.KELNAROVÁ, J., MATĚJKOVÁ, E. Psychologie a komunikace pro zdravotnícké asistenty - 4.ročník. Praha: Grada, 2009. ISBN 9788024728315.VYBÍRAL, Z. Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.QUISOVÁ, S. Sociální komunikace v pomáhajících profesích. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2009. ISBN 978-80-7248-551-2.NOVOSAD, L. Základy speciálního poradenství: struktura a formy poradenské pomoci lidem se zdravotním nebo sociálním znevýhodněním. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-197-5.BERNE, E. Co řeknete, až pozdravíte. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7106-231-6.GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85424-40-1.MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0650-4.TEGZE, O. Neverbální komunikace. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-429-X.NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Grada: Praha, 2005. ISBN 80-247-0738-1.KOPŘIVA, P., et al. Respektovat a být respektován. 3. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. ISBN 978-80-904030-0-0.BUCHTOVÁ, B. Rétorika. Praha : Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0868-X.HARTLEY, M. Řeč těla v praxi: teorie, cvičení a modelové situace. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-844-9.JANOUŠEK, J. Verbální komunikace a lidská psychika. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1594-0.DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8.

Požadavky

základní znalosti pojmů z oblasti komunikace, komunikačních systémů a komunikačních dovedností

Garant

Mgr. Silvie QUISOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Silvie QUISOVÁ, Ph.D.