Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktizace patosociálních jevů (UPPV / KP033)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / KP033 - Didaktizace patosociálních jevů, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přehled probírané látky:1. Vymezení základního pojmového aparátu: patosociální jev, přehled vybraných sociálně patologických jevů, jejich charakteristika, rozsah a dopady na společnost.2. Postup vyhledávání sociálně patologických jevů a nástroje sledující zmapování terénu.3. Didaktizace sociálně patologických jevů. Vymezení základního pojmového aparátu. Vztah k obecné didaktice.4. Vybrané didaktické zásady a jejich uplatnění v systému didaktizace.5. Přehled základních organizačních forem a jejich uplatnění v systému didaktizace.6. Uplatnění vybraných výukových metod v systému didaktizace.7. Aktivizační metody. Motivační hry, brainstorming, myšlenkové mapy.8. Koncipování programu primární prevence. Dominanty programu.9. Projektové vyučování. Sociálně patologické jevy a jejich prevence.

Získané způsobilosti

Výstupy z učení: Odborné znalosti: Student získá základní informace nezbytné pro orientaci v oblasti praktické aplikovatelnosti didaktických dovedností, které představují východisko pro využití poznatků ze sociální patologie v praxi.Odborné dovednosti:Student umí vyhledat a utřídit relevantní informace a na základě vymezených didaktických znalostí a dovedností zpracovat zadané téma odpovídajícím způsobem pro cílovou skupinu. Obecná způsobilost:Student získá způsobilost k vypracování samostatných textových materiálů (referát, anotace, přednášku, seminární práci) s využitím rozdílných informačních zdrojů, zpracovat Powerpointovou prezentaci a prezentovat před spolužáky (veřejností) na aktuální téma z oblasti sociální patologie a prevence.

Literatura

KALHOUS, Z. a OBST, O. Didaktika sekundární školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0599-7.JANIŠ, K. Didaktizace patosociálních jevů. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2012. PETTY, G. Moderní vyučování. 6. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vyd. 5. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.JANIŠ, K., ONDŘEJOVÁ, E. Slovník pojmů z obecné didaktiky. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav pedagogických a psychol, 2006. ISBN 80-7248-352-8.KALHOUS, Z. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.BELZ, H. a SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: východiska, metody, cvičení a hry. Vyd. 2. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-930-9.PRŮCHA, J., ed. Pedagogická encyklopedie. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.MIOVSKÝ, M. et al. Primární prevence rizikového chování ve školství: [monografie. Vyd. 1. Praha: Sdružení SCAN, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7. MIOVSKÝ, M. a kol. Výkladový slovník základních pojmů školské prevence rizikového chování. Vyd. 1. Praha: Klinika adiktologie, 1. lékařská fakulta Univerzity Karlovy v Praze a Všeobecná fakultní nemo, 2012. ISBN 978-80-87258-89-7.

Požadavky

Písemná zkouška v rozsahu přednášek a základní literatury. Zápočet: splnění individuálních úkolů

Garant

Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.

Vyučující

Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.