Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Odborná praxe III (UPPV / KP049)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / KP049 - Odborná praxe III, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vyjasnění postavení studenta/ky v průběhu praxe.2. Vymezení poslání a cílů pracoviště, cílové skupiny klientů. Identifikace zřizovatele zařízení. Zařazení do sítě sociálních služeb.3. Seznámení se s organizační a personální strukturou zařízení. Náplně práce jednotlivých pracovníků, identifikace možnosti práce v týmu, možnosti supervize (vnější, vnitřní).4. Seznámení se s legislativou a pracovními předpisy, kterými se řídí pracovníci v organizaci.5. Vymezení typologie problémů klientů daného zařízení.6. Způsob vedení dat o klientech, ochrana osobnosti klienta proti možnému zneužití osobních dat a jiných informací.7. Používané metody a přístupy ke klientům na pracovišti. Studenti pozorují práci s klientem na pracovišti.8. Aktivní pozorování práce s klientem v jeho přirozeném prostředí.9. Samostatná práce s klientem pod odborným vedením pracovníka.10. Samostatná řízená činnost s odbornou přípravou s dohledem odborného pracovníka.11. Celkové hodnocení praxe z hlediska využití teoretických znalostí a jejich použitelnosti v praxi, teoretické vymezení případných inovací.

Literatura

CARROLL, M., THOLSTRUPE M. A KOL. Integrativní přístupy k supervizi. Praha: Triton, 2004. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.HAVRDOVÁ, Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha: Osmium, 2008. ISBN 80-7262-532-1.KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese: psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. HANÁKOVÁ,A., BŘÍZOVÁ, B., MOTLOVÁ, L., a kol. Profesionální kompetence ověřované v průběhu praxe. [online]. [cit. 19. 3. 2008]. KOLEKTIV KSU. Průvodce odbornou praxí pro studijní program Rehabilitace. Dostupné z: http://www.zsf.jcu.cz/struktura/katedry/supervize/praxe/praxe-2006-2007/. MUSIL, L. "Ráda bych vám pomohla, ale-": dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN 80-903070-1-9.MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P. (ED.). Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.KADUSHIN, A. Supervision in Social Work. 3rd ed. New York: Columbia University Press, 1992. KAISER, T. K. Supervisory Relationships. California: Brooks/Cole publshing Company, 1996. ŠIMEK, A., a kol. Supervize - kazuistiky. Praha: Triton, 2004. HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-715-9.MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-244-0077-4.NAVRÁTIL, P. Teorie a metody sociální práce. Brno: MZ, 2001. ISBN 80-903070-0-0.ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha, Slon, 1996. MAROON, I., MATOUŠEK, O., PAZLAROVÁ, H. Vzdělávání studentů sociální práce v terénu. Praha: Karolinum, 2007. MATOUŠEK, O., a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. WALSH, D. Skupinové hry a činnosti pro seniory: interakce a sebepoznávání, hry se slovy, kvízy, cvičení a relaxace, každodenní aktivity. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-970-4.JEDLIČKA, R., et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.ELLIOT, J., PLACE, M. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0182-0.NEWMAN, S. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením: rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-872-4.ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy. 2. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-408-7.CANFIELD, J., WELLS, H. C. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků: příručka pro učitele, vychovatele a rodiče. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-136-3.MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha:Grada, 2002. ISBN 80-247-0332-7.SMITH, CH. A. Třída plná pohody: 162 her zaměřených na výchovu ke spolupráci a citlivému jednání. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-602-0.OLLIER, K., HOBDAY, A. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-378-1.

Požadavky

Zápočet bude udělen za: kladné hodnocení vykonané praxe ze strany zařízení, schválení obsahu deníku praxe.Zápočet bude udělen na konci semestru cvičícím pedagogem.

Garant

Mgr. Marta KOLAŘÍKOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Marta KOLAŘÍKOVÁ, Ph.D.