Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Odborná praxe II (UPPV / P0048)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / P0048 - Odborná praxe II, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vyjasnění postavení studenta/ky v průběhu praxe.2. Vymezení poslání a cílů pracoviště, cílové skupiny klientů. Identifikace zřizovatele zařízení. Zařazení do sítě sociálních služeb.3. Seznámení se s organizační a personální strukturou zařízení. Náplně práce jednotlivých pracovníků, identifikace možnosti práce v týmu, možnosti supervize.4. Seznámení se s legislativou a pracovními předpisy, kterými se řídí pracovníci v organizaci.5. Vymezení typologie problémů klientů daného zařízení.6. Způsob vedení dat o klientech, ochrana osobnosti klienta proti možnému zneužití osobních informací.7. Používané metody a přístupy ke klientům na pracovišti. Studenti pozorují práci s klientem na pracovišti.8. Používané metody a přístupy ke klientům na pracovišti. Studenti pozorují práci s klientem na pracovišti.9. Studenti pozorují práci s klientem na pracovišti.10. Pozorování práce s klientem v jeho přirozeném prostředí.11. Samostatná práce s klientem pod odborným vedením pracovníka.12. Samostatná práce s klientem pod odborným vedením pracovníka.13. Celkové hodnocení praxe z hlediska využití teoretických znalostí a jejich použitelnosti v praxi.

Získané způsobilosti

Studenti absolvováním praxe ve vybraných zařízeních budou schopni orientace v hospitovaných zařízeních z pohledu poslání instituce, její historie, složení skupiny klientů, organizační struktury, personálního zajištění, vazby na jiná zařízení a místní komunitu, příslušné legislativy atp. Za klíčové budou dovednosti studenta, které souvisí s výkonem odborné činnosti studenta a dalšího personálu v přímé vazbě na práci s klienty.

Literatura

Literatura a materiály vztahující se ke konkrétnímu typu zvoleného zařízení, včetně zákonů, interních směrnic a metodických pokynů. Literatura a materiály vztahující se ke konkrétnímu typu zvoleného zařízení, včetně zákonů, interních směrnic a metodických pokynů. SEVERE, S. Co dělat, aby se vaše děti správně chovaly. Praha: Portál, 2000. MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-085-5.JEDLIČKA, R. et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.MÜLLER, O. Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001. ELLIOT, J., PLACE, M. Dítě v nesnázích: prevence, příčiny, terapie. Praha: Grada Publishing, 2002. NEWMAN, S. Hry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením: rozvoj kognitivních, pohybových, smyslových, emočních a sociálních dovedností. Praha: Portál, 2004. ŠIMANOVSKÝ, Z., MERTIN, V. Hry pomáhají s problémy. Praha: Portál, 1996. CANFIELD, J., WELLS, H. C. Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků. Praha: Portál, 1995. BAUMAN, L., RICHEM, R. Jak přežít pubertu: průvodce pro rodiče i děti. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2001. CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením: problematika pěti typů zdravotních postižení. Praha: Portál, 2001. HARTL, P. Komunita občanská a komunita terapeutická. Praha: SLON, 1995. MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. Krizové situace v rodině očima dítěte. Praha:Grada, 2002. ISBN 80-247-0332-7.KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese : psychoterapeutické kapitoly pro sociální, pedagogické a zdravotnické profese. Praha: Portál, 2000. RIEGER, Z. Loď skupiny. Praha: Konfrontace, 1998. MATOUŠEK, a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003. ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce. Praha: Slon, 1994. ISBN 80-85850-00-1.RIEGER, Z., VYHNÁLKOVÁ, H. Ostrov rodiny. Integrující přístup pro práci s rodinou. Příručka pro odborníky. Hradec Králové: Konfrontace, 1997. GABURA, J. PRUŽINSKÁ, J. Poradenský proces. Praha, 1995. JANSKÝ, P. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-488-8.MUSIL, L. Ráda bych vám pomohla, ale. Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN ISBN 80-903070-1-.WARSHAK, R. A. Revoluce v porozvodové péči o děti. Praha:Portál, 1996. WARSHAK, R. A. Rozvodové jedy. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-439-X.MATOUŠEK, O., KOLÁČKOVÁ, J., KODYMOVÁ, P.(eds.). Sociální práce v praxi. Specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. MATOUŠEK, O. Sociální služby. Praha:portál, 2007. MICHALÍK, J. Školská integrace dětí s postižením. Olomouc: Univerzita Palackého, 2000. SMITH, CH. A. Třída plná pohody. Praha: Portál, 1996. OLLIER, K., HOBDAY, A. Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha: Portál, 2000. ÚLEHLA, I. Umění pomáhat. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. NAVRÁTIL, P. Úvod do teorií a metod sociální práce. Brno: Národní centrum pro rodinu, 2000. MATOUŠEK, O., a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001.

Požadavky

a) 100% účast na praxi,b) písemné protokoly z praxe podepsané garantem praxe z daného zařízení c) seminární práce

Garant

Mgr. Magda HERMANOVÁ