Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Metodika participačních metod (UPPV / P0102)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / P0102 - Metodika participačních metod, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do problematiky - zasazení metodiky participačních metod do nejužšího didaktického rámce: organizační formy výuky; edukační technologie a pomůcky; dospělý účastník; lektor dospělých; andro-didaktické principy;2. Metody vzdělávání (akroamatické, heuristické, tréninkové), metody sebevzdělávání, metody prověřování, metody kontroly, metody diagnostické, metody hodnocení;- s převažujícím důrazem na participaci účastníka a detailní postup profesního zvládnutí efektivní práce výběru, nácviku, přípravy i vyhodnocováni jednotlivých metod ve výuce - zejména:a) interaktivní výkladb) diskusní metodyc) HOBO metodad) DELFI metodae) brainstormingf) případová metodag) metoda balíku dodané poštyh) inscenační metodai) modelová didaktická hraj) zásady organizování práce ve skupinách a v plénuk) zásady tvorby strukturovaných pracovních sešitů pro výuku řízenou participačními metodami

Získané způsobilosti

Kompetentní přehled, efektivní aplikace a tvorba participačních metod výuky.

Literatura

MALACH, J. Efektivní metody vzdělávání dospělých. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-946-1.KALNICKÝ, J. Metodika aktivizujúcich metód. Bratislava: ÚVaVPK, 1987. MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.CIRBES, M. Didaktika dospelých. Bratislava: Obzor, 1989. ISBN 80-215-0008-5.BOČKOVÁ ,V.; ŘEHÁK M. Nárys didaktiky dospělých. Olomouc:, 1986. KALNICKÝ, J. Progresívna andragogika. Androdidaktika. Bratislava:, 1994. ISBN 80-7121-062-5.NARCIS, P.(Ed.). The Theory and Practice of Teaching. London, New York: Routledge Tailor & Francis Group, 2006. ISBN 0-415-36525-2.ŘEHÁK, M. a kol. Vybrané kapitoly z didaktiky dospělých. Praha: SPN, 1974. KALNICKÝ, J. Brainstorming. In Glosary of Adult Learning in Europe. Amersfoort: P.Federighi & EC Programme Socrates, 1998. KALNICKÝ, J. Didaktická a výpočtová technika při vzdělávaní vedoucích pracovníků. In Učební pomůcky. 4/1988, 1988. KALNICKÝ, J. Efektívne sebavzdelávanie. Bratislava: ÚVaVPK, 1988. HUSÉN, T. Metodika vzdělávání dospělých. Praha: SA, 1967. KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy I. Bratislava: ÚVPR, 1987. KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy II. Bratislava: ÚVPR, 1988. KALNICKÝ, J. Vyučovacie metódy III. Bratislava: ÚVPR, 1988.

Požadavky

Student je povinen v průběhu semestru nastudovat zadanou problematiku a absolvovat orientační vědomostní test, ověřující osvojení získaných poznatků - rámcově uvedených v přehledu probírané látky (minimum - 75% zvládnutí otevřených/vázaných položek).

Garant

Doc. PhDr. Juraj KALNICKÝ, Ph.D.

Vyučující

Doc. PhDr. Juraj KALNICKÝ, Ph.D.