Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Personalistika v praxi (UPPV / P0106)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / P0106 - Personalistika v praxi, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Personální řízení a jeho úloha v podniku. Pojetí kategorií personální administrativa, personální řízení, personální práce, řízení lidských zdrojů. Úkoly personálního řízení a kdo se na nich podílí. Personální útvar, jeho specifické úkoly a organizace. Personální politika a personální strategie. Strategické personální řízení. Personální služby (činnosti, funkce). Význam personální práce pro podnik a její přínos. Současné problémy personálního řízení v České republice.2. Personální plánování. Účel a hlavní úkoly personálního plánování. Postavení personálního plánování v podnikovém plánování. Otázky, na které musí personální plánování odpovědět. Proces plánování pracovníků v podniku. Plánování personálních činností. Plánování personálního rozvoje pracovníků - profesní kariéra. Úloha vedoucích pracovníků a personálního útvaru.3. Vytváření a analýza pracovních míst. Vytváření pracovních míst. Analýza pracovních míst.4. Získávání pracovníků. Pojetí a úkoly získávání pracovníků. Vnitřní a vnější podmínky získávání pracovníků. Vnitřní a vnější zdroje pracovníků. Proces získávání pracovníků a jeho kroky. Politika získávání pracovníků a pravidla, která je nutno dodržovat.5. Výběr pracovníků. Pojetí a úkoly výběru pracovníků. Posuzování uchazeče jako klíčový problém výběru. Kriteria výběru, validita a spolehlivost faktorů používaných k předvídání úspěšného výkonu práce (predikátorů). Fáze výběru pracovníků. Metody výběru pracovníků a jejich použití. Prezentace uchazeče o zaměstnání. Vedení přijímacích pohovorů s uchazeči o zaměstnání.6. Přijímání a orientace pracovníků. Formování náležitostí přijímání pracovníků. Orientace pracovníků jako adaptační a vzdělávací aktivita. Oblasti orientace a jejich obsah (indukční list). Období orientace a jeho etapizace. Úloha vedoucích pracovníků a úloha personálního útvaru.7. Hodnocení pracovníků. Cíle hodnocení. Formy hodnocení. Kdo provádí hodnocení. Kritéria hodnocení. Metody hodnocení. Závěry hodnocení.8. Rozmísťování, propouštění a penzionování pracovníků. Pojetí a význam rozmisťování pracovníků. Rozmisťování pracovníků a staffing. Formy rozmísťování pracovníků v rámci vnitropodnikové mobility. Formy rozmisťování v rámci vnější mobility. Snižování počtu pracovníků a jeho metody. Úloha vedoucích pracovníků a úloha personálního útvaru.9. Podnikové vzdělávání pracovníků. Pojetí a postavení v systému personální práce. Vzdělávání a kvalifikace. Formování pracovních schopností člověka a formování pracovních schopností pracovníka (zaměstnance) podniku. Systém podnikového vzdělávání. Identifikace potřeby vzdělávání. Plánování podnikového vzdělávání pracovníků. Metody vzdělávání, jejich použitelnost a účinnost. Vyhodnocení výsledků vzdělávání a účinnost vzdělávacího programu.10. Pracovní podmínky. Pracovní doba. Pracovní prostředí. Služby poskytované pracovníkům. Bezpečnost práce a ochrana zdraví pracovníků11. Pracovní vztahy a legislativní rámec personální práce. Základní sociálně ekonomické práva občanů. Postavení odborů v podniku. Kolektivní vyjednávání. Právní úprava pracovního poměru. Pracovní kázeň. Zaměstnanecké vztahy.12. Informační systém v personální práci a informační toky. Úloha vedoucích a personálního útvaru.Seznámení s obsahem, cíli a organizací výuky předmětu, s podmínkami jeho úspěšného absolvování. Zadání úkolů - zpracování seminární práce o rozsahu 5 normostran. Výběr tématu je určen rámcem stanovených studijních okruhů. Literatura, z níž bude studující čerpat, nesmí být omezena na tituly označené za povinné. Základní orientace v odborné literatuře v návaznosti na jednotlivé okruhy studia předmětu. Přednáška - moduly 1. - 6.Revize prostudované látky. Diskuse k problematickým okruhům. Odevzdání úkolu týkajícího se vybraného tématu. Přednáška - moduly 7. - 12.Samostudium dle pokynů rozšířeného sylabu. Průběžné studium literatury týkající se témat úkolů a jejich postupné zpracovávání. Individuální konzultace dle dohody.

Získané způsobilosti

Student se seznámí se základními nástroji personalistiky a získá náhled na jejich možné použití při vlastní praxi.

Literatura

KOUBEK, J. ABC praktické personalistiky. Praha: Linde, 2000. ISBN 80-86131-25-4.KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů - základy moderní personalistiky. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.HRONÍK, F. Jak se nespálit podruhé : strategie a praxe výběrového řízení. Brno: MotivPress, 2007. ISBN 978-80-254-0698-4.JURÁČKOVÁ, I. Manažer v sociálních službách : studijní podklady ke kurzu. Modul č. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-405-7.HAYES, N. Psychologie týmové práce. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-983-6.THORNE, K. Rozvíjíme a motivujeme zaměstnance : výběr, trénink a podpora rozvoje nejlepších. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1689-0.KAHLE, B. Praktická personalistika- po vstupu ČR do EU. Praha: Pragoeduca, 2004. ISBN 80-7310-018-5.DAIGELER, T. Vedení lidí v kostce : techniky vedoucí k úspěchu. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2158-3.

Požadavky

Pravidelná účast na seminářích. Aktivní přístup při diskusích a modelování situací. Krátká písemná "zamyšlení" a zpracování seminární práce na studentem vybrané téma související s oblastí personální práce.

Garant

Doc. PhDr. Juraj KALNICKÝ, Ph.D.

Vyučující

Doc. PhDr. Juraj KALNICKÝ, Ph.D.