Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Preventivní programy (UPPV / P0148)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / P0148 - Preventivní programy, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Práce se studenty bude probíhat pod vedením jednoho pedagoga, při které dojde k preferenci rozdělení studentů do skupin. Rozdělení do jednotlivých skupin se uskuteční první vyučovací hodinu podle výběru témat jednotlivých preventivních programů.Témata preventivních programů:- Programy interkulturního vzdělávání (MKV)- Prevence užívání návykových látek- Extremismus (rasismus, neonacismus, xenofobie)- Komunikace a řešení konfliktů- Nenechám si ubližovat (týrání a zneužívání)- Všichni všechno o tobě vědí (facebook, chat, mobily), kyberšikana- Třídní kolektiv, klima třídy- Povolené a nepovolené dotyky - CAN syndrom- Kamarádství si představuji jinak (šikana)Struktura předmětu:1. Informace o problematice primární prevence2. Informace o zásadách práce se třídou3. Příprava preventivního programu z hlediska teoretického základu (zjištění co nejvíce odborných informací o vybraném tématu)4. Příprava interaktivní části preventivního programu pro práci se třídou5. Vyzkoušení si výstupu před ostatními kolegy ze semináře, rozbor, zpětná vazba6. Realizace preventivního programu na vybrané základní škole (zajistí garant předmětu), videonahrávka7. Rozbor výstupů studentů ve třídě s pomocí videonahrávek a poznatků pedagoga a ostatních studentů, případná úprava preventivního programu dle této zpětné vazby8. Supervizní seminář všech skupin.

Získané způsobilosti

Student bude schopen vytvořit preventivní program na vybrané téma a prezentovat jej před dětmi v základní škole.

Literatura

ERIKSEN, THOMA H. Antropologie multikulturních společností? Rozumět identitě. Praha: Triton, 2006. KOLÁŘ M. Bolest šikanování. Praha: Portál, s.r.o., 2005. ISBN 80-7367-014-3.Kolektiv autorů občanského sdružení SANANIM. Drogy - otázky a odpovědi. Praha: Portál, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7367-223-2.DANICS, ŠTEFAN. Extremismus : řešení krizových situací. 1. vyd. Praha: Triton, 2003. LISÁ, E. A KOL. Hry k rozvoji sociálních kompetencí žáků 1. stupně ZŠ. Praha: Portál, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7367-746-6.ERKERT A. Hry pro usměrňování agresivity. Praha: Portál, s.r.o., 2004. ISBN 80-7178-938-0.NEŠPOR, K., CSÉMY, L., PRNICOVÁ, H. Jak předcházet problémům s návykovými látkami na základních a středních školách - Příručka pro pedagogy. Praha: Sportpropag, a.s., 1996. MILFAIT, R. Komerční sexualizované násilí na dětech. Praha: Portál, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7367-320-8.CHMELÍK, J. a kol. Mravnost, pornografie, a mravnostní kriminalita. Praha: Portál, s.r.o., 2003. ISBN 80-7178-739-6.CÍLKOVÁ EVA, SCHÖNEROVÁ PETRA. Náměty pro multikulturní výchovu. Praha: Portál, s.r.o., 2007. ISBN 978-80-7367-238-6.Barša, P. Politická teorie multikulturalismu. Brno: CDK, 2003. MIOVSKÝ, M. a kol. Primární prevence rizikového chování ve školství. Praha: Sdružení SCAN, Centrum adiktologie, 2010. ISBN 978-80-87258-47-7.PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, s.r.o., 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.KYRIACOU, CH. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, s.r.o., 2005. ISBN 80-7178-945-3.ERIKSEN, THOMA H. Sociální a kulturní antropologie: Příbuzenství, národnostní příslušnost, rituál. Praha: Portál, s.r.o., 2008. STANG, J., MIKOVÁ, Š. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, s.r.o., 2010. ISBN 978-80-7367-587-5.

Požadavky

Aktivní účast na semináři a sestavení preventivního programu, schopnost práce s dětmi, získání teoretických znalostí o vybraných sociálně patologických jevech a primární prevenci.

Garant

Mgr. Darina CALOŇOVÁ

Vyučující

Mgr. Darina CALOŇOVÁ