Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogika pro SP (UPPV / PD010)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / PD010 - Pedagogika pro SP, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

PŘEDNÁŠKA1. Předmět pedagogiky2. Vznik pedagogiky jako vědy3. Pedagogické směry, alternativní školy a hnutí4. Funkce a úkoly pedagogiky, pojetí paradigmat pedagogiky5. Soustava pedagogických věd, charakteristika pedagogických disciplin6. Pomocné a hraniční vědy pedagogiky7. Teorie výchovy, cíle a principy výchovy8. Prostředky a metody výchovy9. Složky výchovy v demokratické společnosti10. Kompetence vychovávaného (žáka) a vychovatele (učitele)SEMINÁŘ1. Vědní obor pedagogika, systém pedagogických věd.2. Zdroje pedagogických informací (pedagogické časopisy, pedagogické slovníky, dokumentace o školství), vzdělávací programy, pedagogické knihovny a databáze, pedagogické asociace.3. Stručný rozvoj české základní a střední školy. Školská soustava České republiky.4. Faktory rozvoje lidského individua. Výchova jako předmět pedagogické vědy. Výchova a sebevýchova.5. Cíle a obsah výchovy. Složky výchovy.6. Výchovný proces a jeho etapy. Efektivita výchovného procesu. Výchovné zásady.7. Osobnost pedagogického pracovníka. Osobnost vychovávaného jedince.8. Metodologie pedagogiky, základy vědeckého pedagogického výzkumu.9. Rodina a rodinná výchova.10. Instituce pro volnočasové aktivity, problematika volného času současné mládeže.

Literatura

RÝDL, K. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. Brno:, 1994. SVOBODOVÁ, J., ŠMAHELOVÁ, B. Kapitoly z obecné pedagogiky. Brno: MSD, 2007. ISBN 978-80-86633-81-7.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 3. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.HLADÍK, J. Multikulturní výchova: socializace a integrace menšin. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2006. ISBN 80-7318-424-9.GRECMANOVÁ, H., HOLOUŠOVÁ, D., URBANOVSKÁ, E. Obecná pedagogika I. Olomouc: HANEX, 1996. ISBN 80-85783-20-7.GRECMANOVÁ, H., et al. Obecná pedagogika II. Olomouc: HANEX, 1998. ISBN 80-85783-24-X.MALACH, J. Pedagogika jako obecná edukace. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7368-291-0.MALACH, J. Pedagogika jako obecná teorie edukace. Ostrava: PdF OU, 2007. ISBN 978-80-7368-291-0.VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H., et al. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.STARÝ, K., et al. Pedagogika ve škole. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-511-0.PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. 2. aktual. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7178-944-5.PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Úvod do studia oboru. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-399-4.BLÍŽKOVSKÝ, B. Systémová pedagogika. Ostrava: Amosium servis, 1992. ISBN 80-85498-18-9.KANTOROVÁ, J., a kol. Vybrané kapitoly z obecné pedagogiky. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-024-0.KALNICKÝ, J. Základy pedagogiky I. Opava: SU FVP v Opavě, ÚPPV, 2009. ISBN 978-80-7248-543-7.VALIŠOVÁ, A., et al. Autorita ve výchově: vzestup, pád nebo pomalý návrat. Praha: Karolinum, 1999. ISBN 80-7174-857-3.MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-085-5.JEDLIČKA, R., et al. Děti a mládež v obtížných životních situacích: nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.CHRÁSKA, M. Didaktické testy. Brno: Paido, 1999. ISBN 80-85931-68-0.HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.GAVORA, P. Metody pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-85931-79-6.CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.KREJČÍ, V. Obecné základy pedagogiky. Ostrava: PdF, 1991. ISBN 80-7042-041-3.PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů a výsledků. Brno: CDVU MU, 1996. ISBN 80-210-1333-8.KASÍKOVÁ, H., VALIŠOVÁ, A., et al. Pedagogické otázky současnosti. Praha: Institut sociálních vztahů, 1994. ISBN 80-85866-05-6.HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.PÁVKOVÁ, J., et al. Pedagogika volného času. 3. aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 80-7178-711-6.HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-327.SINGULE, F. Současné pedagogické směry a jejich psychologické souvislosti. Praha: SPN, 1992. ISBN 80-04-26160-4.BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. 4. vyd. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-118-2.PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.MOJŽÍŠEK, L. Základy pedagogické diagnostiky. Praha: SPN, 1986. VIŠŇOVSKÝ, Ľ. - KAČÁNI, V. a kol. Základy školskej pedagogiky. Bratislava: IRIS, 2001. ISBN 80-89018-25-4.

Požadavky

Zkouška: nastudování základní literatury a přednášekZápočet: zápočtový test