Předmět Didaktizace patosociálních jevů (UPPV / PD033)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / PD033 - Didaktizace patosociálních jevů, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
PŘEDNÁŠKA1. Vymezení základního pojmového aparátu: patosociální jev, přehled vybraných patosociálních jevů, jejich charakteristika, rozsah a dopady na společnost.2. Postup vyhledávání patosociálních jevů a nástroje sledující zmapování terénu.3. Didaktizace patosociálních jevů. Vymezení základního pojmového aparátu. Vztah k obecné didaktice.4. Vybrané didaktické zásady a jejich uplatnění v systému didaktizace.5. Přehled základních organizačních forem a jejich uplatnění v systému didaktizace.6. Uplatnění rozličných výukových metod v systému didaktizace. Aktivizační metody. Motivační hry, brainstorming, myšlenkové mapy.7. Koncipování preventivního projektu - projektové vyučování.SEMINÁŘ1. Výukové cíle a učební úlohy - praktický nácvik formulací dle příslušných taxonomií.2. Didaktická analýza učiva zaměřeného na problematiku sociálně patologických jevů.3. Příprava aktivizačních metod do vyučování - motivační hry, brainstorming, myšlenkové mapy s aplikací na patosociální jevy. Mikrovýstup.4. Technologie výuky - příprava a realizace preventivního projektu - projektové vyučování vybraného jevu z oblasti sociální patologie.
Literatura
PETTY, G. Moderní vyučování: Praktická příručka. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-427-4.PASCH, M., et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.JANIŠ, K. Organizační formy výuky. Hradec Králové: Gaudeamus, 2003. ISBN 80-7041-365-4.NIKL, J. Sociálně patologické jevy u dětí a mládeže se zaměřením na jejich prevenci. Praha: Policejní akademie České republiky, 2000. ISBN 80-7251-033-9.KALHOUS, Z, OBST, O., et al. Školní didaktika. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.ŠVARCOVÁ, E. Úvod do etopedie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-449-9.GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: PAIDO, 1996. ISBN 80-85931-15-X.JANIŠ, K.; TÄUBNER, V. Didaktika sexuální výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2000. ISBN 80-7041-478-5.ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, 1998. ISBN 80-210-1937-9.JESENSKÝ, J., JANIŠ, K., et al. Malý slovník pomáhajících profesí. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-126-0.MAŇÁK, J. Nárys didaktiky. Brno: MU, 1995. ISBN 80-210-1124-6.JANIŠ, K. Partnerství, manželství, rodičovství a středoškolská mládež. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004. ISBN 80-7041-246-1.PRŮCHA, J. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-546-2.PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-579-2.JANIŠ, K., BÁRTOVÁ, Z. Uplatnění asertivity v sociální komunikaci. Hradec Králové: Gaudeamus,, 2005. ISBN 80-7041-379-4.JANIŠ, K. Úvod do sexuální výchovy. Opava: Slezská univerzita, 2005. ISBN 80-7248-305-6.ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.LAŠEK, J., CHRZOVÁ, M. Základy statistického zpracování pedagogicko-psychologického výzkumu. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 80-7041-709-2.
Požadavky
Zkouška v rozsahu přednášek a základní literatury. Zápočet - splnění individuálních úkolů