Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Didaktizace patosociálních jevů (UPPV / PK033)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / PK033 - Didaktizace patosociálních jevů, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

- Rozličná vymezení patosociálního jevu. Přehled možných patosociálních jevů, jejich specifikace, historický vývoj, postoj společenské majority k danému jevu (např. poruchy chování v dětství a adolescenci, narkomanství, gamblerství, prostituce, sexuální turistika, krádeže, apod.)- Právní dimenze jednotlivých patosociálních jevů.- Objasnění pojmu: didaktizace. Didaktizace obsahu pro jednotlivé fáze vyučovací hodiny. Uplatnění aktivizačních a kreativních technik.- Systém poradenských služeb na úrovni základní a střední školy.- Organizační formy výuky. Přehled organizačních forem výuky: hromadná (frontální) výuka, skupinová a kooperativní výuka, párová výuka, týmová výuka, diferencovaná výuka, individuální výuka a individualizovaná výuka.- Obecné zásady pro koncipování projektu na úrovní základní (střední) školy.- Využití předností mezipředmětových (interdisciplinárních) vztahů.- Zásady zpracování projektu. Koncipování projektu pro potřeby primární prevence.

Získané způsobilosti

Student získá dovednost didakticky zpracovat a v praxi realizovat preventivní projekt ke konkrétnímu sociálně-patologickému jevu.

Literatura

KALHOUS, Z, OBST, O. a kol. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. JANIŠ, K., BÁRTOVÁ, Z. Uplatnění asertivity v sociální komunikaci. Hradec Králové: Gaudeamus,, 2005. ISBN 80-7041-379-4.ŠVARCOVÁ, E. Úvod do etopedie. Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80-7041-449-9.GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice: Příručka pro studenty, učitele a výzkumné pracovníky. Brno: PAIDO, 1996. MUŽÍK, J. Andragogická didaktika. Praha: Codex Bohemia, 1998. ISBN 80-85963-52-3.MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.KAŠOVÁ, J. Škola trochu jinak - projektové vyučování v teorii i praxi. Kroměříž: Gaudeamus, 1995. MUŽÍK, J. Didaktika dospělých. Praha: Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-86284-21-2.PETTY, G. Moderní vyučování: Praktická příručka. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.SVATOŠ, T. Sociální a pedagogická komunikace. Opava: Slezská univerzita v Opavě,, 2005. ISBN 80-7248-292-0.HRABAL, V., LUSTIGOVÁ, Z., VALENTOVÁ, L. Testy a testování ve škole. Praha: UK, 1992. SILBERMAN, M. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.

Požadavky

- obhajoba a prezentace vlastního didaktického projektu.

Garant

Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.

Vyučující

PhDr. Šárka ČÍŽKOVÁ