Předmět Profesní andragogika (UPPV / PK103)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / PK103 - Profesní andragogika, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Předmět Profesní andragogiky (dále jen PA) a charakteristika základních kategorií2. Metodologické základy profesního vzdělávání dospělých - non-formal ed.; použití systémových přístupů; využití modelu a modelování3. Systematické profesní vzdělávání dospělých jako prostředek společenských a hospodářských změn - kontra brain-drain; významné systémy profesního vzdělávání TWI, TTT, Carrardova škola, Baťova škola práce atd.; významné mezinárodní organizace: ILO, FAO, UNIDO, UNESCO, OECD a dal.4. Cíle, význam a funkce PA; trendy a strategie pro 21. století; podnik (výrobní sociální systém - rozhodující aktivity vztahující se k trhu, zákazníkovi, k širšímu okolí) a profesní vzdělávání dospělých; instituty/manažerské školy firem5. Obsah PA - specifický dle funkcí a pracovních pozic účastníků6. Metody, formy, prostředky, pomůcky; edukační technologie a didaktická technika v PA7. Lektor profesní edukace dospělých8. Dospělý účastník profesní edukace; úroveň vstupní a výstupní diagnostiky9. Rozbor potřeb profesního vzdělávání - součást personální plánování10. Projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacího projektu/programu11. Kontrola a hodnocení efektivity; kategorie kvality profesní edukace - akreditace/certifikace; návratnost investic vzdělávací akce12. Edukační marketingová a poradenská strategie - součást firemní personální politiky
Získané způsobilosti
Základní přehled a kompetentní orientace v jednom ze subsystémů andragogiky - od teoreticko-metodologického základu, přes jeho funkce, cíle, organizační formy, metody a prostředky, proces kreování obsahu profesního vzdělávání (projektování edukačních akcí - metodika tvorby vzdělávacích programů) až k analýze odlišností jednotlivých firemních škol a problematiky sebevzdělávání.
Literatura
MUŽÍK J. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Codex Bohemia, 1999. ISBN 80-85963-93-0.KALNICKÝ, J. Systémová andragogika. Ostrava: PdF OU, Repronis, 2007. ISBN 978-80-7368-489-1.MALACH J. Systémy vzdělávání dospělých. Ostrava: PdF OU, 2003. ISBN 80-7042-944-5.KALNICKÝ J. V čom Baťa predbehol dobu. Osvetová práca. 11/1990, 1990. JIRÁSEK J. Podniková organizace ve vývoji. Praha: IŘ, 1978. LIVEČKA E.; KUBÁLEK, J. Podniková pedagogika. Praha: SPN, 1978. LIVEČKA E. Podniková výchova a vzdělávání. Praha: Práce, 1969. BELCOURT M.; WRIGHT, P.C. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada, 1998. HRBEK M. Podniková výchova v tržním prostředí. In Informace jaro-léto 1992. Praha: IMP, 1992. JUNGER Z.; PÁNEK J. Sústava výchovy a vzdelávánia pracovníkov. Bratislava: Práca, 1977. KUBR M.; PROKOPENKO J. Vzdělávání a rozvoj manažerů. Praha: Grada, 1996.
Požadavky
Student je povinen v průběhu semestru nastudovat zadanou problematiku a aktivně participovat na vyhledávání nových studijních pramenů, přičemž může permanentně konzultovat s vyučujícím po e-mailu. Student je povinen absolvovat orientační vědomostní test, ověřující osvojení získaných poznatků - rámcově uvedených v přehledu probírané látky (minimum - 75% zvládnutí otevřených/vázaných položek).
Garant
Doc. PhDr. Juraj KALNICKÝ, Ph.D.
Vyučující
Doc. PhDr. Juraj KALNICKÝ, Ph.D.