Předmět Pedagogická praktika I (UPPV / U0136)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / U0136 - Pedagogická praktika I, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Hodnocení vyučovací hodiny, pozorovací záznamy.Náslech ve výuce na vybrané střední škole. Rozbor náslechových hodin.Mikrovýstup s vlastním tématem vyučovací hodiny.Slovní hodnocení žáků. Praktický nácvik.Práce se základními pedagogickými dokumenty.Motivace ve výuce. Praktický nácvik.Skupinové vyučování. Praktický nácvik.
Získané způsobilosti
Student získá znalosti a dovednosti z vybraných témat nutné pro výkon učitelské profese.
Literatura
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.ČECHOVÁ, B. A KOL. Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce. Praha: www.scio.cz, s.r.o., 2006. ISBN 80-86910-53-9.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4.KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. ISBN 978-80-87029.KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-4668-4.PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.NELEŠOVSKÁ, A. Didaktika IV. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0037-5.CAMPBELL, J. R. Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-516-4.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6.SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků ve výuce. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-083-9.LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.KRET, E. Učíme (se) jinak: nápady a rady pro učitele a rodiče. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-030-8.HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce: zvyšujeme efektivnost vyučování na všech typech škol. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0.PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1.SILBERMAN, M., LAWSON, K. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.
Požadavky
Zápočet bude udělen na základě absolvování seminární výuky (povoleny jsou dvě absence za semestr) a splnění úkolů z ní vyplývajících (záznam náslechu, zpracování materiálů apod.).
Garant
Mgr. Kamil JANIŠ, Ph.D.